Největší světový portál Google a česká internetová zpravodajská jednička, portál iDnes.cz, uzavřely dohodu o vzájemné spolupráci. Google poskytne serveru Klikni.cz, vyhledávači patřícímu iDnesu, dohledávací technologii, přičemž k zobrazeným výsledkům bude mít Google možnost přidávat takzvanou kontextovou reklamu pracující v systému pay-per-click (EURO 45/2006).
„Pro uživatele je to dobrá zpráva. Budou mít přístup k přesným výsledkům a relevantní reklamě. Náš partner zase může využít příjmy z tohoto vyhledávání,“ tvrdí Taťána le Moigne, která vede české zastoupení Googlu.
Světová internetová jednička bude iDnesu platit provizi z inzerátů zobrazených společně s výsledky hledání, na které uživatelé kliknou. „Nemohli jsme najít lepšího partnera, než je Google. Jsem přesvědčen, že vyhledávání není naším posledním společným projektem,“ dodává ředitel iDnes.cz Jaroslav Kábele.