Manažerský barometr
Hodně daleko je podle respondentů Manažerského barometru propojování českých komerčních televizí Novy a Primy. Podle mínění většiny manažerů se tak delší dobu děje, nebo dokonce ke vzájemnému spojení jiždošlo.
„V mediálních kruzích je veřejným tajemstvím, že Prima jedná a pracuje pod kuratelou TV Nova, což se zatím projevuje například společným jednáním vůči agenturám a zadavatelům reklamy, tvrdí jeden ředitel. „Jsem si jist, že dochází k propojování. Ale vlastně již nedochází, protože dílo bylo v rámci daných možností dokonáno a propojeno, dodává další. I jiní mají podobný názor: „Odpověď je – mezi Novou a Primou k žádnému spojování nedochází, protože nelze propojovat, co už dávno spojené je.
„V zákulisí probíhá tento proces již několik let. V jaké fázi se nachází v současné době, je těžké odhadnout. Lidé, kteří proces v pozadí řídí, jsou evidentně chytří a nechtějí vyvolat konflikt se státem, dokud nebudou jejich pozice legislativně a fakticky dost pevné. Jde přece jen o hodně peněz a obrovský mediální vliv, na tom mohou pracovat jen opravdoví profesionálové. Určitě mají promyšlené tahy na několik meziher dopředu, zní jiný názor.
Podle tohoto manažera je mediální impérium Vladimíra Železného zataženo do většiny firem, které měly co do činění s televizí Prima: „Záměrem všeho dění bylo převést takřka třímiliardovou zadluženost na mnohé firmy, jako například Prima Plus, Premiéra, Premiéra TV, Multimédia, FTV Premiéra, a následně je prodat, sloučit nebo nechat zaniknout. Část dluhů i činností však převzala Beseda, a. s., která dodnes ovládá orgány Prima TV.