Menu Zavřít

Prostě Amerika

31. 7. 2007
Autor: Euro.cz

Sedan nabízí zajímavý design a příjemný komfort svezení

Spolupráce s koncernem VW je v případě Chrysleru přínosná. Nápad převzít od Němců dvoulitrový diesel a umístit ho do typického amerického vozu se povedl do posledního detailu. Americký design, který od evropského poznáte na první pohled už díky netypické kombinaci tvarů mohutné karoserie, obřích koncových světel a masivního předního nárazníku, se v Evropě rychle prosazuje. Je ale jisté, že bez nabídky vznětových motorů by tento postup tak rychlý nebyl. Sebring není tak masivní jako jeho větší příbuzný 300C, přesto působí mohutným dojmem, k čemuž přispívají také velká kola, zabalená do vysokých pneumatik. Papírově vůz spadá svými parametry na pomezí střední a vyšší střední třídy, ovšem opticky je větší než například typický vůz vyšší střední třídy Škoda Superb. Amerika se od Evropy liší také koncepcí hodnoty za požadovanou cenu a více než kvalitní zpracování interiéru a použité materiály chtějí Američané spíše prostor a širokou výbavu. I to je možná příčina mohutného designu: do krabice nacpete víc než do aerodynamicky oblé karoserie. V sebringu je pro posádku prostoru více než dost, palubní deska má povedený retro vzhled, jehož inspiraci Chrysler čerpal od Mercedesu, a loket řidiče se přitom opírá o betonově tvrdý plast. Tento kontrast je prostě typický prvek amerických vozů a je třeba ho přijmout, i když se německými auty zhýčkanému Evropanovi nemusí moc zamlouvat. Stejně jako poměrně jednoduše tvarované sedačky, ovšem nastavitelné elektricky ve všech možných osách. V interiéru jsou sice použity horší materiály, ale nápojový držák, který je zakomponovaný ve středovém tunelu, dokáže držet kávu teplou šedesát stupňů a kolu vychlazenou až ke dvěma stupňům Celsia. Velmi kvalitní je audiosystém s dvaceti gigabytovým pevným diskem, využitelným jako úložiště MP3 souborů, obložený postříbřeným plastem imitujícím hliník. Prostě Amerika.
Dvoulitrový dieselový motor, který Chrysler vybral pro své evropské vozy, dobře znají uživatelé octavií, passatů, nebo Audi A3. Zatímco v těch se úsporný motor podařilo dobře odhlučnit, v Sebringu je jeho akustický projev až příliš výrazný. Přestože aerodynamika nepatří k dominantním prvkům vozu, dokáže motor poměrně těžký vůz se širokými pneumatikami pohánět zhruba za šest litrů nafty mimo město, ve městě přibližně za osm litrů na sto kilometrů. Mohutný točivý moment navíc vozu zajišťuje i slušnou porci agility. Přestože je sebring jako typický americký vůz především pohodlný, vyniká přesným řízením a dobrým podvozkem, které umožňují i ostřejší jízdu. Dokonce projevuje snahu k přetáčivosti, rychle a hned v počátku eliminovanou stabilizačním systémem. Velká kola a vysoké pneumatiky s měkčími tlumiči účinně filtrují nerovnosti; s autem se proto dá jezdit velmi pohodlně ve všech možných jízdních režimech. Ve městě nevadí ani poněkud strmější řízení, které řidič ocení mimo město na okreskách, kde mu dodává pocit kontroly nad vozidlem. Pro Chrysler teď nastávají zajímavé časy. Automobilka se osamostatnila od Mercedesu a bude muset udržet zájem evropských zákazníků i bez importovaných European-ready technologií. To se ale projeví až na příští, či ještě spíše přespříští generaci těchto vozů. Konkrétně sebring, který je ve Spojených státech masově prodávaným vozem, srovnatelným třeba s rozšířením fabie, bude mít v Česku nejspíš nádech exkluzivity. Za stále ještě slušnou cenu ale musí majitel přijmout za svůj neevropský interiér. Při šíři poskytované výbavy se to dá akceptovat.

Chrysler Sebring 2,0 CRD
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec Objem 1968ccm
Maximální výkon 103 kW Převodovka šestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 203
Zrychlení 0-100 9,5 sec
Průměrná spotřeba 8,1/ 5,1/6,2
cena 839 000 Kč (testovaný vůz)

FIN25

klady
prostor ovladatelnost
komfort výbava úsporný motor multimediální systém

zápory
kvalita materiálů v interiéru neodhlučněný motor

  • Našli jste v článku chybu?