Jaroslava Kolínská založila Aviko Time spolu s Luborem Viktorinem v roce 2003. V současné době společnost výhradně zastupuje švýcarské značky hodinek Edox, Claude Bernard a Richelieu. Zlaté šperky jsou v jejich nabídce zastoupeny německou společností Eugen Dettinger, stříbrné šperky pak vlastní značkou Silver Cat. Pánům je určena německá značka ocelových šperků Starck.
Dále společnost nabízí luxusní kazety na šperky a hodinky od německé značky Friedrich Lederwaren, natahovače hodinek německých značek Designhütte a Heisse & Söhne, stolní a nástěnné hodiny německé značky AMS a řemínky k hodinkám německé značky Di-Modell.
* Jaká cesta vedla k podnikání?
Hodně klikatá. Část základní školy jsem absolvovala v zahraničí, kde můj tatínek pracoval jako vedoucí obchodního zastoupení české firmy. Následovala střední ekonomická škola a pak práce v administrativě a v středních ekonomických pozicích. Po revoluci mě náhoda přivedla do firmy, která se zabývala prodejem PC a kancelářské techniky. Výzvou pro mě byla nabídka pracovat v pozici vedoucí divize hodinek, která se postupně rozvinula po rozšíření portfolia o dovoz hodinek Casio. Majitel firmy se po čase rozhodl uvolnit prostředky a věnovat je pouze jeho specializaci, tj. výpočetní technice a já stála na důležité životní křižovatce. Zvolila jsem samostatné podnikání v oboru, který mě bavil, kde jsem měla vybudované kontakty v zahraničí i v tuzemsku a přizvala ke spolupráci svého kolegu Lubora Viktorina, který se mnou v týmu již delší dobu pracoval. Tak vznikla společnost Aviko Time.
* Zahraniční partneři ihned důvěřovali nově vznikající společnosti?
Nikoliv. Nejprve jsme museli dokázat, že jsme schopni na trhu pracovat a plnit své závazky. Teprve pak jsme postupně získali zastoupení zmíněných značek.
* Nejprve velkoobchod a dále vlastní prodejna Exclusive Time?
Ano, v roce 2015 jsme v Praze 6, Uralské ulici otevřeli novou dvoupatrovou prodejnu. Důvodů pro její realizaci bylo několik. Předchozí prostory velkoobchodu již nevyhovovaly jak velikostí, tak kvalitou. Chtěli jsme nabídnout našim velkoobchodním partnerům důstojnější prostředí pro výběr zboží i pro jednání. Současně jsme mysleli na koncové zákazníky, kteří neměli možnost vidět celý náš široký sortiment pod jednou střechou. Záměr byl vytvořit hezké a klidné místo s možností osobního přístupu k zákazníkům. Asi po dvou letech jsme sehnali prostor, který téměř splňuje naše představy. Přízemí jsme věnovali hodinkám a šperkům, spodní patro je pak věnováno „velkému“ sortimentu, tj. šperkovnicím, kazetám na hodinky, natahovačům hodinek, stolním a nástěnným hodinám atd. Obchod, kde je tak široký výběr tohoto zboží, v Čechách ani na Slovensku není.
* Proč název Exclusive Time?
Kromě krásného zboží, které nabízíme, jsme zejména brali v úvahu vzácný čas našich zákazníků, který by měli u nás strávit v klidu příjemného prostředí, se školeným personálem, kávičkou, prostě exkluzivně.
* Když se vrátíme k zastoupení a značkám, která z nich vám letos pracovně zabere nejvíce času?
Snažíme se pracovat pro všechny značky stejně, ale 135leté výročí švýcarské značky hodinek Edox si jistě bude žádat velkou pozornost. Máme výhodu, že je naším dlouholetým ambasadorem Edox v České republice velmi známý, úspěšný a mezinárodně uznávaný závodník v rallye WRC a Rallye Dakar Martin Prokop, který nám pomáhá v popularizaci značky. Srdcová záležitost je pak práce na vlastní značce, registrované na Úřadu průmyslového vlastnictví, stříbrných rhodiovaných šperků Silver Cat. V loňském roce jsme uzavřeli partnerství s Centrem Paraple, které poskytuje profesionální služby lidem na vozíku. Vytvořili jsme šperk, z jehož výtěžku jde sto korun na Centrum Paraple. V letošním roce jsme ještě více spolupráci posunuli a z každého prodaného šperku půjde část zisku na konto Paraple. Pevně věřím, že se zákaznice nebo zákazník při rozhodování o koupi šperku přikloní ke značce Silver Cat, a pomůžou tak dobré věci. Je přece krásné udělat radost nejen sobě, ale i těm, kterým štěstí moc nepřálo.