Menu Zavřít

Prostě nový Golf

27. 2. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Všichni na něj čekali. Jedni proto, aby se jim potvrdila domněnka, že Wolfsburg stvoří neslaný nemastný hatchback. Jiní toužili po nové generaci oblíbeného modelu, který si kupují od roku 1974. Od té doby se Golf změnil ve všech směrech, ale zároveň si vytvořil aureolu jedinečného automobilu. A jeho hlavní linie zůstala z profilu v podstatě stejná.
Setkání s Golfem páté generace je zpočátku příjemné po všech stránkách. Sedačky jsou pohodlné a mají sympatické boční vedení, středová kozole je stejně jako celá palubní deska perfektně zpracovaná a nikde neruší jediný stylistický detail. Přístroje jsou navíc podsvíceny modře, což do interiéru přináší zajímavý podtón. Golf se uvnitř o něco zvětšil, takže je dokonale pohodlný jak na předních sedadlech, tak vzadu.
S otočením klíčku v zapalování se prvotní nadšení zmírní. Turbodiesel o objemu 1,9 litru je totiž v mnoha směrech průměrný. Je průměrně tichý, průměrně pružný a jeho projev jasně dává najevo, že tady se žádné zázraky konat nebudou ani v otázce výkonu. Výborná je kombinovaná spotřeba 5,3 litru nafty na 100 kilometrů. Golf byl stvořen na německé dálnice pro cestování ve stoosmdesátce. I v takové rychlosti je totiž bezpečně stabilní a přitom pohodlný.
Pak je tu však ta jeho váha. S agregátem 1,9 TDi váží vůz 1363 kilogramů, o 67 více než benzinová šestnáctistovka a o podobný rozdíl je rovněž těžší než většina dieselových konkurentů v segmentu. Při prudkém brzdění pouze s řidičem tak mírně ujíždí zadní část do strany a nebýt systému ASR, přehnaně rychlý nájezd do zatáčky by se mohl stát první fází neradostného zážitku. Podvozek je komfortní, ale za jeho pohodlnost řidič platí o něco horším kontaktem s vozovkou a to samé se dá říci o řízení. Elektronický posilovač funguje perfektně, co se týče proměnlivého účinku, takže při vyšších rychlostech volant příkladně tuhne v rukou. Řidič však stále mezi sebou a silnicí cítí elektroniku. Je pravdou, že statisíce zákazníků si právě na ni potrpí.
Kdyby rozhodování o koupi VW Golf 1,9 TDi záleželo jen na ceně, asi by ve Wolfsburgu neslavili. Šest set tisíc korun je i při započítání bonusu v podobě klimatizace a deseti airbagů v základní výbavě dost. Vzhledem k jeho zaměření se do tohoto Golfu vyplatí přihodit necelých šest tisíc za šestistupňovou převodovku. S ní na dálnici nebude potřebovat naftu skoro vůbec. A mít Volkswagen Golf je pořád ještě důkazem dobrého vkusu.

Volkswagen Golf 1,9 TDi Trendline
Motor vznětový čtyřválec
Objem 1896 cm3
Max. výkon 77 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 187 km/h
Průměrná spotřeba 5,3 litru na 100 km
Základní cena 595 000 Kč

Klady
- kvalitní zpracování
- nízká spotřeba
- deset airbagů v základní výbavě

bitcoin_skoleni

Zápory
- průměrný výkon a pružnost motoru
- vyšší cena
- těžká přední část vozu

  • Našli jste v článku chybu?