Ačkoliv nemá diesel se vstřikem common-rail, před nákladem nezaváháMPV s kompaktním designem a úžasně variabilním interiérem se pro Nissan sice nestalo tahounem trhu, zato svým majitelům odvádí spolehlivé služby a dobře drží cenu i jako ojeté.Žádný detail, snad vyjma nápadných svislých koncových světel, nevybočuje z umírněné linie vzhledu Tina.
Ačkoliv nemá diesel se vstřikem common-rail, před nákladem nezaváhá
MPV s kompaktním designem a úžasně variabilním interiérem se pro Nissan sice nestalo tahounem trhu, zato svým majitelům odvádí spolehlivé služby a dobře drží cenu i jako ojeté.
Žádný detail, snad vyjma nápadných svislých koncových světel, nevybočuje z umírněné linie vzhledu Tina. Zato jeho hodně zkosená příď mu propůjčuje vzhled hbitého vozu. Interiér sleduje v maximální míře triumvirát vlastností pohodlí, variabilita, bezpečnost. Právě v té Tino pozoruhodně vyniká, protože si už v základní verzi veze ABS a EBD, airbagy řidiče ispolujezdce, a to včetně bočních a hlavových. Vnitřní uspořádání nabízí kufr s nevýjimečným objemem, což vynahrazuje variabilita tří samostatných sedaček ve druhé řadě. Díky nim je možné tušit, co vše Tino i s lidmi odveze. A pokud by tušení nestačilo, dodává výrobce jednoduchý přehled všech variant uspořádání. Páté dveře se dají hodně vysoko otevřít a přístup do zavazadlového prostoru je proto bezproblémový. Jízdní vlastnosti vozu, který (ač měkce odpružený) citelně zaznamenává nerovnosti, určuje motor. Ve zkušební verzi byl přeplňovaný diesel, který svou konstrukcí už sice nepatří na špičku technického vývoje vznětových agregátů, zato ale na svůj objem monumentálním zátahem od nejnižších otáček a úsporností bohatě saturuje potřeby běžného uživatele.Vytknout by se mu dala jen trochu větší hlasitost.
Na co to auto je?
Ideální rodinný vůz. Na tomto hodnocení se nezávisle na sobě v posledních dvanácti měsících shodlo hned několik světových autorit v testování užitné hodnoty osobních vozů u vozu Nissan Almera Tino. I když postrádá schopnost re prezentovat, jeho užitnost v transportu posádky v bezpečí i pohodlí Tino pasuje na ideální referentský vůz třeba pro školicí firmu.
Jak na DPH
Už jen posledních pár měsíců, zdá se, bude možné objednávat vozy s odpočtem DPH. Zatím mezi ně patří i Nissan Almera Tino. Snížení ceny o daň podmiňuje standardně konstruovaná přepážka mezi zavazadlový prostor a druhou řadu sedadel. Její cena se pohybuje kolem dvaceti tisíc korun. Kovová konstrukce je v černém provedení a trochu designu jinak jednolitého interiéru škodí.
Tino byl za přijatelnou cenu, říká Petr Bezenský, PR manažer
* Jako PR manažer nepotřebujete přece žádné veliké auto.
Nic velikého nevozím, to je pravda, ale chci si v klidu odvézt rodinu. A taky jsem zvyklý mít v autě nepořádek a Tino je i na tuhle vlastnost dost velký.
* Pokud jste hledal šikovné MPV, mohl jste sáhnout i po jiné značce, ne?
Nissan měl tohle MPV za přijatelnou cenu. Navíc mám v povědomí Japonce jako synonymum kvality. Jinak jsou, pravda, tahle velká auta všechna stejná.
Technické parametry a cena
Nissan Almera Tini 2,2 Di
obsah motoru 2,184 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 84 kW
Točivý moment 235 Nm
Maximální rychlost 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 12,5 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 8,3 l/100 km
Spotřeba na dálnici 5,3 l/100 km
Spotřeba průměrná 6,4 l/100 km
Provozní hmotnost 1480 kg
Délka 4265 mm
Šířka 1760 mm
Výška 1610 mm
Zavazadlový prostor 440 dm3
Objem nádrže 60 l
Cena 659 000 Kč
Hodnocení
+ KLADY
+ Kompaktní design
+ Variabilita interiéru
+ Vysoká pasivní bezpečnost
+ Úsporný diesel
+ Vynikající výhled ven
- ZÁPORY
- Hlučnější chod motoru
- Dražší náhradní díly
- Průměrný objem zavazadlového prostoru
- Hrubší tlumení
- Slabší topení u podlahy
Zvláštní pozornost zaslouží: technická „nesmrtelnost“ potvrzená i v německých tabulkách TÜV