KIA Motors Czech
PRAHA (tpk) - Automobilka KIA hodlá tento rok pokračovat v invazi do Evropy. A bude podstatně tvrdší než dosud. Slábnoucí dolar a naopak silné euro je pro součást skupiny Hyundai Motor dostatečným důvodem. Ten je navíc podporován skutečností, že jihokorejský trh se loni dostal do útlumu, z něhož se pravděpodobně během letošního roku nedostane. Cílem skupiny je zvýšit produkci automobilů na pět milionů v roce 2010 a dostat se do první pětky mezi světovými výrobci. KIA Motors hodlá převážně s přispěním evropských trhů v tomto roce zvýšit prodeje mimo Jižní Koreu o třicet procent a dosáhnout tržeb kolem deseti miliard dolarů. Značka Hyundai předpokládá růst v Evropě o více než deset procent. Snadné to však ani jedna z nich mít nebude.
KIA tento rok v Česku zahájila uvedením druhé generace modelu Sportage minulý týden. Od sportovně užitkového automobilu očekává, že se letos budou jeho roční prodeje pohybovat mezi 300 a 350 vozy. Společně s off-roadem Sorento by měl dosáhnout osmi set prodaných vozů a obsadit šestnáct procent segmentu, do něhož KIA počítá jak kategorii osobních vozů, tak lehkých užitkových. Jedním z největších soupeřů mu však bude Hyundai Tuscon, který je postaven na stejném podvozku, disponuje stejnou nabídkou motorů a má i podobné ceny. Generální ředitel KIA Motors Czech Libor Šrámek však tvrdí, že jejich model je lepší, což údajně potvrdily také hlasy inženýrů z koncernu. Že by bratrovražedný boj?
Kromě Sportage letos KIA na český trh přijde v květnu až v červnu s novou generací modelu nižší střední třídy Rio, na podzim by se měl představit modernizovaný Magentis. Prodejní síť v tuzemsku rozšíří importér na 33 dealerů a jeho cílem je letos prodat tři tisíce vozů oproti loňským zhruba 2200.