VYZKOUŠELI JSME - KIA MAGENTIS Korejská KIA vylepšila svoji limuzínu Magentis a vsadila hlavně na cenu a slušnou výbavu. Vůz je zatím na trhu v benzinové verzi, diesel má přijít na jaře. Nový magentis bude bojovat v silně obsazeném segmentu malých limuzín, kterému vévodí VW Passat, Škoda Superb a Ford Mondeo.
foto: KIA
VYZKOUŠELI JSME - KIA MAGENTIS Korejská KIA vylepšila svoji limuzínu Magentis a vsadila hlavně na cenu a slušnou výbavu. Vůz je zatím na trhu v benzinové verzi, diesel má přijít na jaře.
Nový magentis bude bojovat v silně obsazeném segmentu malých limuzín, kterému vévodí VW Passat, Škoda Superb a Ford Mondeo. Jeho trumfem nejsou jízdní výkony, ale především cena. Zatímco nejlevnější superb vyjde na 620 tisíc korun, ceny korejce začínají na 530 tisících korunách. K tomu nabízí slušnou výbavu - šest airbagů, aktivní opěrky hlavy a různé elektronické systémy pro hladkou jízdu.
Profit vyzkoušel magentis s nejlevnějším benzinovým dvoulitrem pod kapotou. Už po několika kilometrech bylo zřejmé, že tato verze není žádné dělo. Z nuly na sto kilometrech v hodině je za déle než deset sekund, na plyn se musí na křižovatce hodně šlapat. Passaty jsou za křižovatkou o dost rychlejší. Agregát limuzíny ale zdobí slušná spotřeba nepřevyšující osm litrů na sto kilometrů jízdy. Jízda je měkká až houpavá, v zatáčkách ale drží auto stopu dobře.
Interiér magentisu už hodně připomíná manažerské vozy. I na zadních sedadlech je dost místa pro nohy, kabinu zdobí kvalitní materiály. Volant je plně stavitelný, dojmy z našeho testovacího vozu byly umocněny koženými sedačkami a elektrickým posuvem sedadel. Kufr je na svoji třídu průměrný, má 420 litrů, tedy méně než Škoda Octavia.
Nepohodlí při otevírání jeho víka přináší skutečnost, že se musí odjistit buďto z kabiny, nebo elektronicky z klíčku. Na víku žádné ruční madlo není, a tak jsme se při testu několikrát vraceli odjistit víko zavazadelníku do kabiny.
Kia chce magentisem oslovit manažery a podnikatele, kteří hledají levnější variantu zejména ke konfekčním německým limuzínám.
Dovozce hodlá letos prodat v Česku přibližně dvě stovky vozů, z toho má šedesát až sedmdesát procent prodejů tvořit naftová varianta.
**JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Magentis nemá pochopitelně jako sedan verzi N1, jedná se o relativně levnou limuzínu pro reprezentaci. Ocení ji podnikatelé, kteří potřebují nenáročné, ale velké osobní auto pro vlastní dopravu.