Menu Zavřít

Provizorní lávka v Troji bude až za rok a půl, velkokapacitní přívoz v květnu

29. 1. 2018
Autor: Profimedia.cz

Provizorní lávka v pražské Troji bude vybudována až za rok a půl. Do té doby nahradí zřícenou lávku velkokapacitní přívoz, který vypluje letos v květnu. Na Libeňském mostě, který byl kvůli havarijnímu stavu pro dopravu uzavřen, byla ode dneška zavedena linka X25. Cestující převáží jen asi do poloviny mostu, dál musejí jít pěšky. Do měsíce by měl být most podepřen a MHD by se na něj mohla vrátit.

Lávka z Prahy 7 do Troje se zřítila loni na začátku prosince. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé, dva z toho vážně. Lávku nyní nahrazuje přívoz pro několik desítek lidí, který ale nemůže plout při vyšších průtocích vody. Libeňský most spojující Holešovice a Libeň byl kvůli havarijnímu stavu uzavřen pro auta a MHD v pátek 19. ledna. Město nyní řeší jeho podepření a do budoucna chystá jeho rekonstrukci. Na most mohou pouze pěší a cyklisté.

„Do konce týdne by hlavní město Praha mělo objednat velkokapacitní přívoz do stopy historického přívozu mezi Trojou a Císařským ostrovem těsně nad zřícenou lávkou,“ řekl starosta Troje Tomáš Bryknar. Přívoz pojme až 200 lidí a mohl by plout i při výrazně vyšším průtoku vody, který komplikuje provoz toho současného. Přívoz bude v provozu od května.

Provizorní lávka povede ve stopě lávky, která se zřítila loni v prosinci, a měla by být dána do provozu v květnu příštího roku. Přípravu stavby dočasné lávky zkomplikovalo, že není hotové územní rozhodnutí ani stavební povolení. Po vybudování té provizorní, vypíše město soutěž na finální novou lávku.

Dopravu mezi vltavskými břehy také komplikuje uzavírka Libeňského mostu z předminulého týdne. „Proces podepření mostu byl zahájen. Teď se zpracovává detailní projekt. Počítá se s tím, že proces by měl trvat 28 dní a cílem podepření je obnovit MHD na mostě. To znamená autobusy, pokud se vše podaří, tak i tramvaje,“ řekl starosta Prahy 7 Jan Čižinský.


Trojská lávka probudila radní. Praha si posvítí na mosty a lávky

Vyšehradský železniční most


Lidé musí nyní urazit pěšky mezi nejbližšími zastávkami 450 metrů. Pokud by spoje na soumostí nezajížděly vůbec, museli by lidé jít z Palmovky do Holešovic asi kilometr. „Dnes se zavedla linka X25, která jezdí zhruba do půlky mostu, respektive přibližuje Prahu 7 a 8. Autobus zastavuje zhruba na zastávce tramvajové,“ řekl místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Praha 7 podle Čižinského požaduje, aby byl Libeňský most opravován po částech, nebo aby v průběhu opravy byl vybudován provizorní most pro tramvaje. Podobný spojoval Prahu 7 a Troju před výstavbou Trojského mostu.

Radní Prahy 7 Lenka Burgerová řekla, že na schůzce se diskutovalo i osudu Hlávkova mostu, který je rovněž ve velmi špatném stavu. „Most má platné územní rozhodnutí a nyní se zpracovává dokumentace pro stavební povolení, ta by měla být ale hotova nejdříve v roce 2019 a předpokládaný začátek opravy mostu je v roce 2020,“ řekla.

MM25_AI

Ze schůzky se omluvil starosta Prahy 8 Roman Petrus (ČSSD). Důvodem je jednak to, že krizový štáb v Praze 8 již zasedal, druhým důvodem pak bylo, že problematika trojské lávky se Prahy 8 netýká.

Čtěte také:

Opravu Libeňského mostu nezdržujeme, brání se ministerstvo kultury

Praha slaví čtvrt století v UNESCO. A hledá cestu, jak dál

Nejdražší úsek „Bémovy cyklostezky“ zaujal Němce. Doma ale nic podobného neplánují

Šéf Hochtiefu Koranda: Chceme stavět D4 do Písku

Nový most přes Rýn má být z čínské oceli. Pro místní špatný vtip


  • Našli jste v článku chybu?