Dálniční tunel v Klimkovicích u Ostravy, který je součástí nově budované dálnice D47, je prvním dálničním tunelem v České republice, na jehož výstavbu byl použit speciální beton obsahující polypropylenová vlákna. Tato vlákna, která se přidávala do betonu při jeho výrobě, zvyšují v případě požáru v tunelu odolnost betonové konstrukce vůči vysokému žáru a teplotám. Pro skoro 20 tisíc vozů, které mají denně tunelem projíždět, se tím zvyšuje protipožární ochrana a bezpečnost provozu.
Jedním z hlavních dodavatelů celkem zhruba 110 tisíc metrů krychlových betonu, uložených v tunelu, byla skupina Českomoravský beton. „Na klenbu obou tunelů bylo spotřebováno skoro 25 tisíc kilogramů polypropylenových vláken,“ říká vedoucí dodavatelské betonárny Oldřich Helebrand.
Požadavky na zvýšenou odolnost betonu proti požáru vyvstaly především z podrobných analýz požárů, které v posledních přibližně deseti letech vznikly v evropských a světových tunelech.