Podle listopadového průzkumu společnosti ING Bank ČR celých 82 procent dospělé populace propadá nákupní horečce v povánočních a novoročních výprodejích. Banka o tom informovala ve středu.
Foto: Profimedia.cz
Jen 18 procent z celkového počtu respondentů se tohoto typu nakupování neúčastní. Do jisté míry překvapivé jsou malé rozdíly v chování podle příslušnosti k pohlaví, a to především u mužů, kteří se normálně nakupování vyhýbají. Slev podle průzkumu využívá 88 procent žen a také až 77 procent mužů.
Větší odlišnosti pak lze sledovat při členění podle věku. Výprodejů nejraději využívají mladí lidé mezi 18 a 25 lety, kteří odpověděli kladně v 94 procentech případů. Nejméně naopak povánočních výhodných nabídek využívají lidé ve věku 56 až 65 let, a to v 73 procentech.
„Z průzkumu jasně vyplývá, že 91 procent respondentů využívá akčních nabídek v rámci vánočních slev a novoročních výprodejů pro nákup věcí, které aktuálně potřebuje. Toto nákupní chování je racionální a pochopitelné i proto, že lidské návyky jsou předvídatelné a člověk rád naplňuje svou potřebu, že dobře nakoupil a k tomu ještě ušetřil část financí,“ komentoval Libor Vaníček, ředitel retailové části ING Bank.
Průzkum společnosti ING Bank byl realizován v průběhu listopadu 2011 společností Ipsos Tambor. Dotazování se zúčastnilo 524 respondentů ve věku 18–65 let.