Menu Zavřít

První dojmy: Škoda Karoq nepřekvapila, je to ale povedené SUV

13. 10. 2017
Autor: Redakce

Pokud čekáte nějaké senzační zprávy a velká překvapení, musíme vás zklamat. Škoda Karoq je další z celé řady aut postavených na platformě MQB a používá mnoho věcí, které známe z jiných koncernových modelů, takže vlastně ani ničím příliš překvapit nemohla. Neznámou zůstávalo spíše jen celkové naladění vozu. Jaký tedy nový Karoq je?

Na Sicílii jsme krátce vyzkoušeli motorizace 1.0 TSI, 1.5 TSI a vznětový dvoulitr o výkonu 110 a 140 kW. Bez ohledu na konkrétní motor zaujal především podvozek. Karoq je jedno z těch aut na trhu, které nechtějí být vyloženě sportovní, ale nepřehání to ani s příliš houpavým charakterem. Ve výsledku jde o zdařilý kompromis, který zvládá ostřejší jízdu zatáčkami a zároveň rozbité silnice.

Je potřeba říci, že těch najdete na Sicílii vážně dost, takže jsme si mohli dosytosti vyzkoušet, jak dobře Karoq nerovnosti filtruje (dokonce i na 18″ kolech). K tomu navíc ani nepotřeboval adaptivní tlumiče. Ty Škoda zařadí do nabídky později, v současnosti si je pořídit k modelu Karoq nemůžete. Mrzet vás to ale nemusí, protože nejsou potřeba.

Testované motorizace měly ještě jednu společnou věc – velmi dobré odhlučnění. V autě při jízdě na hrubším povrchu sice slyšíte odvalování pneumatik, motor ovšem téměř vůbec. Zřejmě nejvíce tahle vlastnost vynikne v kombinaci se základním litrovým tříválcem. Jeho zvuk proniká do interiéru až ve vysokých otáčkách, při běžné jízdě o něm nevíte. Vibrace typické pro tříválcové jednotky se podařilo naprosto eliminovat, a to dokonce navzdory absenci vyvažovacího hřídele. Je to díky přidaným nevývažkům a převedení kmitů do podélné roviny, kde je vůz podstatně tužší a kde člověk vibrace tolik nevnímá.

Obecně základní tříválec působil velice sympaticky. Samozřejmě nejde o motor, který by trhal dlažební kostky na požádání, ale dynamiku nabízí více než solidní. Nízká hmotnost nad přední nápravou se také hodí. Jak tak nad tím přemýšlím, nemohu si pomoci. Tříválcový Karoq se mi nakonec snad líbil i více než vůz osazený novou zážehovou patnáctistovkou. Ta totiž subjektivně nevykazovala o moc lepší dynamiku a její zvuk ve vysokých otáčkách byl spíše zklamáním. Je ale potřeba dodat, že motor 1.5 TSI jsme zkoušeli v kombinaci se sedmistupňovým automatem. Ten není naladěn příliš sportovně. Mimochodem, systém Launch Control Karoq vybavený převodovkou DSG nemá, což je zajímavé, protože třeba takový Kodiaq 1.4 TSI s automatem toto nabízel.

Níže v tabulce najdete základní technická data všech motorizací. Všechny údaje platí pro verzi s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou s výjimkou nejsilnějšího 2.0 TDI. Ten se totiž standardně dodává s pohonem 4×4 a sedmistupňovým automatem DSG, stejně jako ve větším Kodiaqu.

EBF24

Hodnocení spotřeby si necháme až na plnohodnotný redakční test. Jen pro představu, zážehové jednotky jezdily v sicilském provozu zhruba za osm litrů. Jak to ale na podobných prezentacích bývá, nešlo zrovna o jízdu zaměřenou na spotřebu. Patnáctistovka nabízí ještě navíc systém vypínání dvou válců. Pokud by vám dvouválcový režim neprozradila hláška na přístrojovém štítu, určitě byste si toho nevšimli.

Celý článek si přečtěte na webu Autobible.cz


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).