Jihokorejská automobilka Hyundai Motor chce v letošním roce prodat 3,11 milionu vozů, což by byl proti loňsku nárůst o 19,6 procenta. Pomoci by jí mělo rozšíření výrobních kapacit v zahraničí včetně částečného náběhu výroby v České republice. A management se chce zaměřit i na účinnější marketing, celkové tržby automobilky se tudíž mohou letos vyšplhat až na 46 bilionů wonů (v přepočtu asi 890 miliard korun). To by znamenalo nárůst o 12,2 procenta. „Musíme zvýšit prodejní a marketingové úsilí, abychom se dostali blíž k zákazníkovi, podpořili značku a zlepšili ziskovost,“ říká šéf automobilky Čong Mong-ku.
Hyundai loni v celém světě prodal 2,6 milionu automobilů (proti roku 2006 o 4,1 procenta více). Spolu se svou dceřinou společností Kia Motors je nyní skupina Hyundai Motor šestým největším výrobcem aut na světě. Management si ale už dříve dal za cíl dostat se do roku 2010 na pátou příčku.
Oba podniky - tedy Hyundai Motor i Kia Motors - zvyšují výrobu a prodej na zahraničních trzích. Hyundai už má výrobní závody v Číně, Indii, Turecku a ve Spojených státech, další montážní závod nyní dokončuje u Nošovic na Moravě. Kia Motors se navíc v letošním roce vrátí k zisku. Pomoci jí k tomu mají nové modely a inovace starších typů. Uvedl to prezident automobilky Čong Ui-sun. V lednu až září 2007 hospodařila automobilka se ztrátou 24 miliard wonů (v přepočtu 459,3 milionu korun). Ve stejném období předchozího roku vykázala zisk 40 miliard.