Vevey/St. Louis (AP) – Logo švýcarského potravinářského koncernu Nestlé se bude objevovat na stále širším a různorodějším spektru potravinářských výrobků. Kromě lidí už dnes živí i domácí zvířecí miláčky. Právě sektor potravy pro zvířata už dlouhá léta patří mezi klíčové zájmy firmy. Minulý týden dlouhodobý trend společnost Nestlé jen potvrdila, když akvizicí za 10,3 miliardy dolarů získala amerického výrobce psí potravy – firmu Ralston Purina. Tím se Nestlé stala americkou jedničkou mezi výrobci výživy pro domácí zvířata.
Od roku 1985 má Nestlé ve svém portfoliu značek díky akvizici americké firmy Carnation výrobky Friskies. Svou pozici mezi producenty posílila v devadesátých letech dalšími koupěmi: Alpo, Spillers a Cargill Argentine. Největší význam pro ni má však stále značka Friskies.
Ralston Purina se soustřeďuje především na výrobu sušené potravy pro psy, Friskies hlavně na konzervy pro kočky. Obě ale vyrábějí i navzájem si konkurující produkty. To skončí a pro Nestlé to bude znamenat značné úspory. Americké aktivity Friskies se připojí k současné firemní soustavě Ralston Purina. Nová firma ponese název Nestlé Purina Pet Care.
Nestlé počítá s tím, že prodeje celé nové společnosti dosáhnou 6,3 miliardy dolarů. To z firmy učiní jednoho z nejdůležitějších hráčů v oboru v celosvětovém měřítku. Ralston Purina dosáhla loni prodejů ve výši dvou a čtvrt miliardy dolarů jen v Severní Americe, ve zbytku světa to bylo necelých půl miliardy.
Nestlé zaplatí 33,50 dolaru hotově za každou akcii Ralstonu Purina. To znamená šestatřicetiprocentní prémii oproti současnému burzovnímu kursu. Celá transakce by měla být zdárně završena do konce letošního roku. Souhlas ještě musejí dát akcionáři Ralstonu Purina. Kromě toho bude smlouva podléhat kontrole ze strany antimonopolních úřadů.