Česká společnost Qerko, která zákazníkům gastronomických podniků prostřednictvím QR kódu umožňuje okamžitě uhradit jejich útratu, si v letošním roce splnila hned několik milníků. Tím podstatným začala hned v lednu, kdy překonala milion uživatelů.
„Od té doby jich přibylo dalších dvě stě tisíc. V průběhu roku jsme představili řadu novinek pro podniky i uživatele, které z Qerka dělají ‚super aplikaci‘ pro segment gastronomie,“ komentuje zakladatel a CEO společnosti Lukáš Kovač.
Od začátku roku použili uživatelé aplikaci k úhradě čtyř milionů plateb, což meziročně představuje padesátiprocentní nárůst. Pokud bychom se statisticky podívali ještě o kus dál, přesněji na úplný začátek Qerka, odpovídalo by toto číslo více než 10 milionům účtů. A pokud jde o celkový objem plateb za poslední rok, ten přesahuje 1,5 miliardy korun, tedy o 52 procent více než loni.
Zanedbatelné navíc nebylo ani spropitné, které návštěvníci restaurací, kaváren a hospod obsluze přes Qerko poslali. Jednalo se totiž o částku 160 milionů korun, což je o dvě třetiny více než loni stejnou dobou.
Přibylo i podniků
Dobrou zprávou pro vedení Qerka je, že meziročně rostl i počet restaurací, které platbu pomocí aplikace umožňují. Těch je aktuálně o čtvrtinu více, přičemž ve srovnání s rokem 2022 je nárůst dokonce padesátiprocentní. Ani zdaleka se přitom nejedná jen o pražské podniky, stále častěji pomocí Qerka platí i v ostatních krajích. Koneckonců, restaurační zařízení v metropoli dnes tvoří „jen“ pětinu celého portfolia, ačkoliv při založení společnosti odpovídal tento podíl 60 procentům.
„Chceme ukázat, že za skvělým zážitkem v gastronomii nemusejí lidé zdaleka jen do hlavního města. Od počátku se proto snažíme svoji aplikaci ukazovat jak hostům, tak restauratérům napříč celou Českou republikou. Dnes návštěvníkům podniků nabídneme největší gastromapu prověřených podniků, kterou mohou mít vždy u sebe v kapse,“ uvádí Kovač.
Platby i „storýčka“
Jen u samotného placení aplikace nezůstává, letos služba přidalo novinku v podobě funkce Qerko stories, skrze kterou mohou jednotlivé podniky informovat své hosty o nabídce či plánovaných akcích a událostech. Sledovat podniky Qerko uživatelům umožní hned po prvním zaplacení útraty. Kromě toho společnost loni zamířila také do zábavního segmentu, kdy spotřebitelům umožnila platit také za služby videoplatformy Tivio, pod kterou spadá třeba DVTD, JOJ play či Oktagon TV.
„Svoji aplikaci jsme původně zamýšleli jako nástroj pro rychlé a pohodlné placení v restauracích. Postupem času jsme však objevili mnoho nových příležitostí, jak návštěvníkům zpříjemnit zážitek z jejich oblíbeného podniku,“ přibližuje Kovač.
Ten zároveň upozorňuje na skutečnost, že Qerko je aktuálně jediným řešením svého typu, které má licenci od České národní banky. „To na nás klade nároky na správné zabezpečení svěřených finančních prostředků. Zároveň nám to umožňuje do budoucna přinášet nové platební metody a rozšiřovat dál svoji působnost na území Evropského hospodářského prostoru,“ uzavírá Kovač.