V současné realitě nabývá na významu pocit bezpečí. Spotřebitelé výrazně změnili své zvyky a chování. S ohledem na bezpečnost většina z nich upřednostňuje nákupy přes internet. Raben Group proto zavádí novou doplňkovou službu pro sběrné zásilky s cílem dodržovat doporučované odstupy mezi osobami účastnícími se doručování zásilek a zajistit komfort a bezpečnost příjemců. Služba spočívající v bezkontaktním potvrzení o doručení zásilky prostřednictvím fotografií a je dostupná od začátku května 2020.
„Současná situace na trhu je bezpochyby výzvou, přesto jsme stále připraveni vyřizovat zásilky a vyhovět aktuálním potřebám našich zákazníků a příjemců. Proto ani nyní, v době koronavirové hrozby, neztrácíme čas a přicházíme s novým řešením. S ohledem na další bezpečnostní opatření představujeme službu potvrzení o doručení fotodokumentací – Picture Confirming Delivery, zkráceně PCD, která umožňuje bezkontaktní doručení zásilek, prakticky bez zapojení příjemce,“ říká Katarzyna Jaeger, obchodní ředitelka Raben Group.
Způsob doručení pomocí služby PCD
Způsob doručení zásilky s PCD je velmi jednoduchý. Stačí, když zákazník zadá objednávku do systému myOrder (na platformě myRaben.com), kde také označí, že má zájem o bezplatnou doplňkovou službu PCD. Řidič při doručení zanechá zboží na místě označeném příjemcem a pořídí tři fotografie: štítku, zásilky a zásilky se štítkem. Pohodlně tak potvrdí doručení zásilky bez nutnosti podpisu příjemce, příjemce si může od řidiče udržovat doporučovaný fyzický odstup. Fotografie se automaticky uloží do mobilního zařízení řidiče a jsou zapracovány do potvrzení o doručení zásilky. V dokumentu se zaznamenává také registrační značka vozu, datum, čas a zeměpisné souřadnice místa, kde byly fotografie pořízeny.
„Toto inovativní řešení zaručuje, že byly fotografie pořízeny na uvedeném místě a v uvedeném čase. Potvrzení o doručení zákazník ihned uvidí na platformě myRaben v modulu myTrack&Trace,“ uvádí Katarzyna Jaeger s tím, že příjemce si přirozeně může zvolit i tradiční způsob potvrzení o převzetí, tj. podpisem na mobilním zařízení řidiče nebo na přepravním dokladu. Raben se podle ní v tomto ohledu snaží zůstat flexibilní.
Výhody pro zákazníka a příjemce
Služba PCD byla vytvořena proto, aby bylo doručení bezpečnější a pohodlnější.
Nová služba má usnadnit proces doručování, a to i v případě, kdy příjemce nechce nebo nemůže potvrdit přijetí zásilky podpisem a zásilku je možné ponechat na jím určeném místě. Toto řešení umožňuje zcela bezkontaktní doručení bez nutnosti kontaktu a interakce mezi příjemcem a řidičem. Nejsou nutné žádné zbytečné podpisy a razítka.
„Se zavedením služby PCD je také možné pozdější převzetí zásilky, a to i osobami, které jsou například v karanténě.
Potvrzení o doručení fotodokumentací tak díky automaticky zaznamenávaným údajům o vzhledu zásilky, o datu, čase a místě doručení, a dokonce i registrační značce vozu dává odesílateli i příjemci větší jistotu, že byla zásilka doručena na dané místo a v daném čase,“ upozorňuje Katarzyna Jaeger.
Nová služba PCD je v portfoliu služeb skupiny Raben Group dostupná pro vnitrostátní i mezinárodní sběrné zásilky v zemích, kde skupina působí.