Menu Zavřít

Račte vstoupit!

28. 10. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Když automobilka Peugeot letos představila malý prostorný automobil s označením 1007, nejvíce na něm zaujaly posuvné dveře. Kouzlo elektromotorku se však objevilo nejdříve v luxusnějších verzích velkoprostorového Peugeotu 807 a stojí za to.
Cestující nastupující dozadu může člověk oslnit otevřením z místa řidiče, ale efektnější je použít dálkové ovládání. Praktičnost posuvných dveří díky tomu dostala novou dimenzi a do koncepce vozu bezchybně zapadá. Stejně jako se v něm najdou technické vychytávky, zaujme i po estetické stránce. Trojice nazelenalých budíků vévodí interiéru uprostřed palubní desky a podobně elegantních detailů je uvnitř vozu několik.
Spousta prostoru pro pasažéry a pro zavazadla k velkoprostorovým vozům patří stejně jako turbodiesely. Ten v 807 má po zahřátí příjemně tichý chod, navíc je hluk v kabině dobře utlumen. Jelikož je i dostatečně pružný, od padesátikilometrové rychlosti výše si vystačí s pátým stupněm. Díkybohu. Řazení je totiž v Peugeotu tou nejnepříjemnější věcí a sžít se s převodovkou je prakticky nemožné. To vede k tomu, že se na zmíněnou činnost musí plně koncentrovat, a přitom ani soustředění vždy nezaručuje úspěch. Při milionové pořizovací ceně se rozhodně vyplatí připlatit za automat. Ten však dodává Peugeot pouze pro slabší dvoulitrový turbodiesel.
Kromě strašidelného řazení a ne zcela ideálního usazení za volantem se v Peugeotu 807 cestuje pohodlně. Automobil testovaný týdeníkem EURO spotřebou nepřesáhl osm litrů nafty na sto kilometrů, přes nerovnosti se přenáší hladce a v zatáčkách nemá problémy s nadměrným náklonem. Na velkoprostorový vůz se vlastně naklání minimálně. Přes 130 koní mu dodává slušnou dynamiku i v plném obsazení, o čemž svědčí zrychlení z nuly na stovku pod třináct vteřin. Počet pasažérů se navíc dá rozmnožit o dva dokoupením třetí řady sedadel.

Peugeot 807 2,2 HDi Pack Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 2179 cm3
Max. výkon 94 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 180 km/h
Průměrná spotřeba 7,3 litru na 100 km
Základní cena 1 070 000 Kč

bitcoin_skoleni

Klady - elektrické ovládání zadních posuvných dveří
- nízká spotřeba
- prostorný interiér

Zápory - nepřesné řazení
- horší pozice za volantem
- absence automatické převodovky v nabídce

  • Našli jste v článku chybu?