Menu Zavřít

Radek Steinhaizl: Letošní Silvestr už bude bez kamer

2. 4. 2012
Autor: profit

Řídí Aquapalace Praha – největší komplex vodní zábavy v České republice. Je velkým propagátorem saunování jako zdravého životního stylu. Mezi aktuální letošní projekty proto zařadil dokončení redesignu saunového světa. Příští rok odstartuje realizace divoké řeky. Radek Steinhaizl chce přitáhnout více návštěvníků.

Foto: Profimedia

Jaká byla prvotní investice do výstavby areálu? Kdy očekáváte její návrat?

Co se týká celkové investice do areálu tak neznám přesné čísla majitele, jelikož zastupuji pouze firmu provozující Aquapalace Praha a známe tedy jen dílčí náklady z výstavby. Podle původních finančních plánů zpracovaných před vypuknutím krize v roce 2008 byla plánovaná návratnost majitele dle jednotlivých scénářů 12 až 15 let.

Jak hospodařil aquapark v roce 2011?

Provozní zisk byl 68 milionů korun s tím, že i přes nižší než očekávaný nárůst návštěvnosti se podařilo meziročně zvýšit tržby až o osm procent. Celkem nás v roce 2011 navštívilo 830 tisíc lidí, což nám dopomohlo k získání 3. místa v soutěži nejnavštěvovanějších turistických cílů Česka.

V některých regionech dotují podobná zařízení radnice – máte nějakou podporu i Vy?

Náš komplex je provozován bez jakékoliv veřejné dotace či jiné podpory. I celková investice do výstavby byla čistě jen ze soukromých zdrojů. Jednání jak s Magistrátem města Prahy, tak se Středočeským krajem probíhaly, ale zatím bezúspěšně.

Jak se vyvíjí návštěvnost?

Období konce ledna a první poloviny února pro nás znamenal meziročně propad návštěvnosti o 18 procent, a to kvůli extrémním mrazům, kdy nám výrazně chyběly rodiny s dětmi, ačkoliv byly jarní prázdniny. Návštěvnost ovlivnil i o tři miliony korun nižší rozpočet na marketingovou kampaň a její jiné načasování. Ztráty ale jistě doženeme během dubnové a květnové kampaně „Dinosauři v Aquapalace“, která startuje 2. dubna. Letos plánujeme 895 tisíc návštěvníků.

Vypozorovali jste, co má na návštěvnost největší vliv?

Obecně velký vliv má počasí. Ačkoliv jsme ze 2/3 krytý areál, v letních měsících jsou nejnavštěvovanější dny, kdy je krásné slunné počasí. V zimě když jsou na horách ideální sněhové podmínky, je to na návštěvnosti také znát. Významný faktor jsou volné dny, a to jak prázdniny i víkendy, kdy mají lidé čas relaxovat a bavit se. Dílčím způsobem nás ovlivňují další faktory jako konkurence jiných volnočasových aktivit, výprodejů v nákupních centrech apod.

V diskuzních fórech si lidé stěžují na špatné značení u příjezdu – plánujete to nějak změnit?

O tomto problému víme a snažíme se jej řešit. Máme zatím v okolí pronajaté navigační billboardy, ale rozhodně bychom upřednostnili umístění hnědých informačních tabulí označující významné turistické cíle. Bohužel zatím se nám nedaří získat potřebné souhlasy.

V zahraničí je zvykem, že podobné areály představí každý rok novou atrakci – plánujete totéž?

Letos jsme už začátkem roku provedli redesign části Finských saun a koncem května budeme provádět redesign prostoru sauna restaurace.

Máme už také zpracován projekt realizace vnitřní divoké řeky, která by zvýšila atraktivnost Paláce Dobrodružství. Tuto investici bychom chtěli zrealizovat v příštím roce. Během roku pak probíhá mnoho dalších dílčích vylepšení jako například vybavení fitness novými stroji, pořizování novinek pro kosmetická ošetření a pdobně.

Stále platí, že chcete aquapark prodat? Máte už nějakého zájemce?

Dle mých informací byl aquapark stavěn jako developerský projekt s tím, že cílem bylo ho jen provozovat. Nemám k prodeji žádné bližší informace. Případný prodej je záležitostí pouze společnosti vlastnící aquapark.

Kolik měsíčně zaplatíte za vodu?

Měsíčně zaplatíme za vodu cca 500 tisíc korun, záleží však na návštěvnosti, která přímo koreluje se spotřebou vody. Musím, ale podotknout, že voda není rozhodně naší nejvyšší nákladovou položkou. Obecně lze říci, že provozní náklady daného zařízení jsou v řádu statisíců denně.

MM25_AI

Plánujete po Silvestru nějakou další akci tohoto typu?

Loňský Silvestr byl mimořádná akce nejen pro nás z hlediska prezentace, ale i pro TV Prima. Letos bychom však chtěli Silvestra pojmout více jako plážovou silvestrovskou zábavu pro širokou veřejnost bez přítomnosti kamer.

  • Našli jste v článku chybu?