Flotiloví klienti utrácejí pět milionů a více
Jak vypadají fleetové prodeje z pohledu leasingové společnosti? Podívejme se do společnosti ŠkoFIN, která patří mezi čtyři největší hráče na trhu. Podíl užitkových vozů na celkových obchodech ŠkoFINu činil za minulý rok pět procent (v počtech smluv). Tento procentuelní podíl je ovlivněn tím, že ŠkoFIN je dceřinou společností koncernu Volkswagen a podporuje pouze koncernové značky Škoda, VW, Seat a Audi (a ty ve svém portfoliu užitkové automobily omezily).
Samostatné flotily užitkových vozů tedy společnost ŠkoFIN nevykazuje separátně. V portfoliu má přibližně 200 velkoodběratelů, jimž kromě manažerských a referentských automobilů financuje i vozy užitkové. Ty jsou často využívány jako vozy servisní a zabezpečující chod společnosti ve vztahu k předmětu podnikání.
Výhody flotilových zákazníků jsou tedy přenášeny i do segmentu vozů užitkových. Typický velkoodběratel ŠkoFIN financuje přes společnost vozy v souhrnné pořizovací hodnotě nad pět milionů korun, výjimky pak tvoří regionální zastoupení nadnárodních koncernů.
Podmínky financování pro tuto skupinu jsou výhodnější jak v oblasti ceny, tak především v individuálním přístupu k výši minimálních záloh, dob leasingu a dalších poskytovaných výjimek, většinou na základě individuálního požadavku klienta. Každý velkoodběratel má zpravidla přidělenou kontaktní osobu z Obchodní oblasti velkoodběratelé (oddělení společnosti, jež se stará o velkoodběratele), a ta řeší aktuální požadavky klienta nejen ve vztahu k novému obchodu, ale i ve vztahu k službám vztahujících se k běhu leasingových smluv (převody, předčasná ukončení, pojistné události…).
Vyhledávání flotilových klientů probíhá jak formou aktivní akvizice, tak i pasivním přijetím a zpracováním poptávky. Ta je doručena většinou dealerem dané značky, Škodou Auto, Importérem či společností koordinující nadnárodní výběrová řízení - Europcar Fleet Services. Mezi největší klienty společnosti patří Radiomobil, Ericcson, Sony, Mountfield či některá z nadnárodních autopůjčoven.