Městská část Praha 6
Po letech diskusí se radnice Prahy 6 rozhodla, jak vyřeší svůj problém s nevyhovujícími prostorami. Nové sídlo stavět nebude. A místo toho opraví stávající úřad v ulici Československé armády - v nejlevnější možné variantě. Zatímco tyto náklady by neměly přesáhnout 250 milionů korun, výstavba nové budovy by vyšla na zhruba miliardu. „Ani čtvrt miliardy není málo. Jde jen o to, zda peníze investujeme naráz a nastálo, anebo stejné a možná i vyšší částky utratíme za každoroční flikování a 'hašení' havárií spolu s nájemným za kanceláře,“ říká starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.
Celá akce by měla probíhat za plného provozu. Od letošního září má trvat přibližně šestnáct měsíců. V první čtvrtině příštího roku bude zahájena úvodní etapa, jež zahrnuje přístavbu vnitrobloku včetně parkování a rekonstrukci domu obvodního soudu. Na přelomu let 2008 a 2009 se do opravené části přestěhují zaměstnanci. Pak přijde na řadu modernizace stávající budovy, výměna technického zařízení a zbudování otevřeného prostoru – jakési dvorany – v přízemí radnice.
Plán, který již schválili zastupitelé Prahy 6, definitivně ruší původní záměr vystavět radnici na pozemcích městské části: buď v severovýchodní části Vítězného náměstí, anebo v prostoru po levé straně hotelu Diplomat. Parcelami by si nyní chtěl úřad zajistit dlouhodobý zisk. „Nebude se jednat o jednorázový prodej, konkrétní návrhy vyjdou z finančních analýz,“ dodává starosta Chalupa.
Současné ústředí bylo postaveno v letech 1924 až 1926 jako jednoduchá „nízkostandardní“ ubytovna. Pro účely úřadu byly v původní dispozici provedeny jen drobné úpravy bez zásadních změn základního konstrukčního uspořádání a s tím spojených dispozic. „Budova je dnes v havarijním stavu. V rámci nároků na nynější agendu se radnice stává nevyhovující nejen pro úřad, ale zejména pro občany,“ říká tajemnice Lenka Pokorná.
Radnice Prahy 6 navíc potřebuje objekt, kam by mohla sestěhovat dislokovaná pracoviště. Pomoci by měla hlavně modernizace přízemí. „Návrh počítá s vybouráním vnitřních prostor, kde by vznikla hala s recepcí, podatelnou, pokladnami, infocentrem a přepážkovými provozy; pravděpodobně pro vyřizování občanských průkazů a cestovních dokladů,“ vysvětluje starosta „šestky“. Pro tuto agendu si městská část dosud pronajímá kanceláře ve Čkalově ulici.