Pokus o zneužití internetového bankovnictví (takzvaný phishing) zaznamenala v minulých dnech Raiffeisenbank. „K žádným ztrátám díky včasnému zásahu nedošlo,“ sdělil člen představenstva banky Mario Drosc. Klientům přesto doporučuje, aby věnovali zvýšenou pozornost přihlašování a při pochybnostech banku kontaktovali.
S podobným druhem podvodů měla v minulosti problémy i Česká spořitelna.
Raiffeisenbank zaznamenala jeden pokus o phishing. Při přihlášení do internetbankingu se klientovi zobrazilo podvodné rozhraní, které jej vyzvalo k zadání hesla a cesty k takzvanému podpisovému certifikátu. Ten slouží jako podpisový vzor k bankovním operacím. Falešná stránka se podle Drosce projevuje mimo jiné tím, že obsahuje nepravdivý text o zdokonalování bezpečnostního systému banky. (O phishingu psal Profit podrobně v č. 42/2006.)