Menu Zavřít

Rarita: naftový osmiválec

26. 6. 2002
Autor: Euro.cz

Robustní stroj je určen jen do lehčího terénu

Jeden z největších Mercedesů – městský off-road ML 400 – nabídl lehký facelift, který přinesl hlavně několik vylepšení interiéru. Mezi předními sedadly přibyly dvě odkládací schránky, cestující na zadních sedačkách zase můžou počítat s vlastními klimatizačními průduchy směřujícími na nohy. Kromě toho se nyní i vrchní průduchy ovládají pomocí spínače, který konstruktéři umístili do středového panelu. Hlavní lákadlo naftového „emelka“ zůstalo – jde o silný osmiválcový vidlicový motor, který značka Mercedes-Benz dříve nabízela jen v luxusní třídě S. Na trhu jde vlastně o ojedinělou raritu, konkurence totiž v dieselu nabízí maximálně šestiválce. Vůz s obřím výkonem 184 kilowattů se v základu prodává za 2 022 131 korun.
Redakce týdeníku EURO měla k dispozici auto s plnou výbavou, které stojí i se započtením DPH plných 2 856 979 korun. Za tuto cenu nabízí Daimler-Chrysler luxusní svezení na divokém oři. Silný agregát se sice musí nejprve rozehřát, ale pak dokáže dělat divy. Dvě a čtvrt tuny vážící vůz s pohonem všech kol dokáže na stovku zrychlit za 8,1 vteřiny, takže může směle soupeřit s mnohem lehčími auty. Spotřeba se pohybuje mezi deseti a čtrnácti litry nafty na sto kilometrů jízdy. Je tedy mnohem sympatičtější než u benzinového protějšku srovnatelného výkonu.
Kabina nabízí úroveň odpovídající ceně – sedačky v kůži, dřevěné obložení, dělenou klimatizaci, elektricky ovládaná sedadla, systém ESP či šest airbagů. Testovaný vůz měl navíc dvanáct dalších vylepšení, například palubní počítač, stěrače s dešťovým senzorem a navigaci. Škoda jen, že ovladače v kabině jsou pro Evropana umístěny trochu chaoticky. Odpovídají totiž americkým zvyklostem – třída M nachází ve Spojených státech velké odbytiště.
Problémem ML 400 je skutečnost, že ačkoli je vůz koncipován jako off-road, jistější je přece jen na silnici. I když DaimlerChrysler uvádí možnost prodění až do výše půl metru, je třeba uvážit, že auto má nezávislé zavěšení kol a chybí mu ruční uzavírání diferenciálu. Zájemce o komfortní svezení v lehčím terénu ale auto nezklame.

bitcoin školení listopad 24

Mercedes-Benz ML 400 CDI
Motor vznětový osmiválec
Zdvihový objem 3996 cm3
Největší výkon 184 kW
Převodovka samočinná pětistupňová
Největší rychlost 213 km/h
Zrychlení 0-100 8,1 s
Spotřeba paliva (ES) 10,9 l na 100 km
Základní cena 2 022 131 Kč
Cena testovaného vozu 2 856 979 Kč

  • Našli jste v článku chybu?