Specialisté Metrostavu prorazili první ze dvou silničních tunelů, které staví na severu Islandu od podzimu roku 2006, a to tunel Siglufjördur. Celkem 3640 m dlouhý tunel umožní stavbařům zahájit práce také na výstavbě mostu, který bude spojnicí mezi oběma podzemními úseky budované silniční trasy. Ta povede převážně tunely, po dokončení bude měřit 14 km a propojí dvě rybářské osady Siglufjördur a Ólafsfjördur.
Při ražbě ve velkých hloubkách (až 800 m) se čeští stavbaři potýkají zejména se silnými přítoky podzemní vody, která tryská pod obrovským tlakem a je tak chladná, že pro její zastavení není možné použít klasickou injektáž s cementem, protože ten v ledové vodě nevytvrdne.
Navzdory tomu se daří vyrazit v islandském podzemí v průměru až 200 m za měsíc a na tunelu Ólafs vyrazili 330 m, což je nejlepší výkon, jakého se kdy na Islandu při stavbě tunelů podobných parametrů dosáhlo.