(Vytahování špinavostí, Euro 19/2013) Česká republika se chystá na největší investici v našich novodobých dějinách. Stavba jaderné elektrárny je zcela specifickou záležitostí, která poutá pozornost drtivé většiny obyvatel země. Zejména v demokratické společnosti je nezbytné, aby veřejnost měla co nejvíce informací o výhodách a nedostatcích jaderné energetiky a byla maximálně informována o plusech a minusech projektů, které by mohly být na jihu Čech realizovány. Kreativitě komunikační kampaně se meze nekladou, prezentovaná fakta a čísla však musejí být pravdivá. Zejména v souvislosti s jádrem by mohlo mít šíření polopravd a lží fatální důsledky, a to nejenom s ohledem na ztrátu důvěry veřejnosti. Na nabídce objektivních informací a na dodržování pravidel fair play ve vztahu ke konkurenci je založena komunikace česko-ruského konsorcia MIR.1200. Pečlivě sledujeme aktivity konkurenta, analyzujeme technická řešení projektu. Nezakazujeme sobě ani jiným říci nahlas i případně kritický pohled na tu či onu jednotlivost z dílny soupeře. Kritika je však vždy součástí věcné diskuse, která je prosta prvků skandalizace. Navíc kritická slova mají svého autora, který si umí svůj názor i obhájit. To je důvod, proč se musím ostře ohradit proti nařčení z autorství inzerátu v deníku Aha, který hovoří o závislosti společnosti Westinghouse na čínských partnerech. MIR.1200 není zadavatelem tohoto textu, podobné praktiky nemá zapotřebí.
O autorovi| Aleš Pospíšil ředitel komunikace MIR.1200