GLOSYDeveloperské firmy a s nimi stavební firmy mají dobré časy. Staví se hodně a skoro všechno - obchody, kanceláře, sklady i byty. Ke všem už zadaným zakázkám navíc v dohledné době přijdou tendry na dodavatele pro gigantický projekt zástavby ostravské proluky Karolina. Tady se má prostavět deset miliard korun.
GLOSY
Developerské firmy a s nimi stavební firmy mají dobré časy. Staví se hodně a skoro všechno - obchody, kanceláře, sklady i byty. Ke všem už zadaným zakázkám navíc v dohledné době přijdou tendry na dodavatele pro gigantický projekt zástavby ostravské proluky Karolina.
Tady se má prostavět deset miliard korun. Stavebně-developerská bonanza má ovšem zádrhel: Uživatelé, ať už jsou to obchodníci nebo kupci bytů, si už vybírají, protože mají z čeho. Neúspěšných projektů tedy bude podle všeho přibývat - a stavebníci budou muset více uvažovat. Přitom musí kalkulovat nikoli s aktuální, ale budoucí poptávkou. Což v tomto kontextu znamená horizont dvou nebo také pěti let. Doby, kdy se koplo do základů a už bylo prodáno, jsou prostě pryč. Pro „dodavatele“ nemovitostí zpráva nikoli příjemná, pro zákazníky nepochybně velmi dobrá.