PRAHA (zdf) – Výdaje zadavatelů reklamy mají letos i přes signály o zpomalení tuzemské ekonomiky narůst o dalších pět procent. Analytici společnosti ARBOmedia zabývající se pravidelným odhadováním vývojem mediálního trhu počítají s tím, že povyskočí tržby za inzerci oproti loňsku o osm set milionů na 16,65 miliardy korun.
O čtvrtinu přírůstku branže by se měla postarat reklamní kampaň státu související s referendem o vstupu Česka do Evropské unie. Na tu vládní úředníci vyčlenili zhruba dvě stě milionů korun a v současnosti vybírají agentury, které by ji měly realizovat. Chuť utrácet za reklamu by podle vyjádření marketingového ředitele Štěpána Woldeho z firmy ARBOmedia mělo podpořit i atletické mistrovství světa či prezidentské volby. Zanedbatelný dopad nemá mít ani očekávaná volba nového generálního ředitele České televize a působení finanční skupiny PPF coby spoluvlastníka televize Nova. „Pro efektivní investice zadavatelů reklam je totiž nezbytná stabilita na trhu,“ vysvětlil pro ČTK Wolde.