Menu Zavřít

Reformy by byly impulzem

26. 5. 2008
Autor: Euro.cz

Pokud dojde v dohledné době k penzijní reformě, bude to nepochybně další výrazný impulz rozvoje celého pojistného trhu.

bitcoin_skoleni

Generální ředitel pojišťovny Kooperativa Martin Diviš Jak byste zhodnotil úroveň českého pojistného trhu vy? Určitě lze říci, že tento trh má vysokou úroveň – legislativně i produktovou nabídkou se vyrovnáme vyspělým zemím Evropy. Trh je stabilní, velmi konkurenční a ochrana práv spotřebitele je rovněž na vysoké úrovni. Samozřejmě na druhé straně je i co zlepšovat. Všechny pojišťovny by se měly ještě více snažit o co nejvyšší transparentnost svých nabídek – aby klientům vždy a přesně vysvětlily podmínky a účel svých produktů a dbaly u každé pojistné události na rychlost a kvalitu likvidace. Jaký odhadujete vývoj ve střednědobém horizontu? Myslíte, že se dočkáme zahájení penzijní reformy? Vývoj pojistného trhu závisí vždy především na tom, jakým tempem roste ekonomika, a jakou finanční sílu mají firmy a domácnosti. U nás je další rozvoj pojišťovnictví ve velké míře závislý na tom, jak a kdy budou probíhat plánované úpravy systémů penzí a financování zdravotní péče. Jinými slovy, jaký prostor bude mít komerční pojištění jako jeden z operátorů v oblasti zdravotního pojištění a zabezpečení ve stáří. Pokud dojde v dohledné době k uskutečnění reforem v těchto systémech, bude to další výrazný impulz rozvoje pojistného trhu. Větší zapojení pojišťoven do výše zmíněných oblastí by samozřejmě přineslo i zájem o příslušné produkty. Jinak stále věřím v další rozvoj životního pojištění v Česku a v dalších letech také v dynamický růst pojištění domácností a nemovitostí – v Česku je jich stále přes 40 procent nepojištěných. Jak jste spokojen s umístěním Kooperativy v anketě Pojišťovna roku 2007?**

Všech ocenění si vážíme, protože dokazují, že jdeme správnou cestou. Vedle výhry v oblastech pojištění majetku občanů, pojištění motorových vozidel a pojištění průmyslu a podnikatelů mě potěšil zejména náš posun na medailové pozice v oblasti životního pojištění. Je vidět, že naše strategie profilovat se i v tomto segmentu slaví mezi makléři úspěch. Přičítal bych to i kvalitě produktu investičního životního pojištění Perspektiva, o které je nejen mezi klienty, ale i mezi makléři velký zájem.

  • Našli jste v článku chybu?