Menu Zavřít

RegioJet loni zvýšil počet přepravených, přesto byl ve ztrátě 36 milionů korun

10. 9. 2018
Autor: RegioJet

Ztráta železničního dopravce RegioJet se loni meziročně téměř ztrojnásobila. Z 13,3 milionu korun v roce 2016 vzrostla v roce 2017 na 35,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy a tiskové zprávy firmy. Výsledky byly podle firmy ovlivněny investicemi do nové linky a nákupu vozů.

Počet lidí, které vlaky RegioJetu loni přepravily na českých a mezinárodních linkách, stoupl meziročně zhruba o čtvrtinu na 4,67 milionu. K nárůstu podle firmy pomohlo zavedení tří párů spojů mezi Prahou, Brnem a Bratislavou od prosince 2016.

Dopravci loni vzrostly tržby na 1,1 miliardy korun. Zároveň ale také RegioJetu v roce 2017 meziročně stouply celkové dluhy o více než 300 milionů korun na miliardu. Počet zaměstnanců RegioJetu loni stoupl oproti roku 2016 o více než stovku na 496.

Firma od prosince 2017 provozuje čtyři nové spoje na trase Praha - Brno - Vídeň. Právě náklady na její zavedení nebo koupě nových moderních vagonů ovlivnily podle mluvčího RegioJetu hospodářské výsledky společnosti. „Meziročně se počet nových spojů zvýšil o více než 40 procent. Současně RegioJet výrazně investoval do pořízení nového vozového parku. Jednalo se jak o pořízení a financování čtyř nových vícesytémových lokomotiv Bombardier Traxx, stejně jako o dalších 16 nových moderních vozů Astra,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. „Další podstatný vliv na výsledek měly také kurzové rozdíly spojené s pořízením nových vozů,“ doplnil.


Čtěte: Bez zásuvky, ale za desetinu ceny. Deutsche Bahn čelí agresivní konkurenci

Flixtrain, spoj Hamburg-Kolín n. Rýnem


Investice podle něj pomohly k nárůstu počtu cestujících. Třeba samotný provoz na klíčové trase Praha - Ostravsko - Košice byl loni ziskový. Zákazníků přibývá RegioJetu i letos. Za první pololetí tohoto roku přepravil 2,76 milionu cestujících, o 26 procent více než loni za stejnou dobu.

Regiojet vznikl v roce 2009. Od roku 2011 provozuje pravidelnou osobní železniční dopravu na trase Praha - Ostrava - Žilina - Košice a od prosince 2015 na trase Praha - Olomouc - Přerov. Od roku 2012 také její sesterská společnost RegioJet se sídlem v Bratislavě provozuje vnitrostátní železniční dopravu na Slovensku.

Dopravce má podle informací na svém webu 127 vozů sestavovaných většinou do devíti souprav. Základ tvoří vozy od rakouských a švýcarských drah a RegioJet si také nechal vyrobit nové vagony od rumunské společnosti Astra. Soupravy RegioJetu táhnou lokomotivy Škoda vyrobené na začátku 90. let a loni podle mluvčího firmy koupil dopravce také čtyři nové lokomotivy od firmy Bombardier Transportation sídlící v Berlíně.

bitcoin školení listopad 24

Konkurenční státní České dráhy v loňském roce hospodařily se ziskem 984 milionů korun, meziročně o 102 miliony korun vyšším. Soukromý železniční dopravce Leo Express zatím výsledek za minulý rok nezveřejnil, v roce 2016 skončil ve ztrátě 110 milionů korun.

Přečtěte si také:

RegioJet doplatil na dotované jízdné. Ruší vlaky mezi Bratislavou a Košicemi

Expanze do Polska. Vlaky Leo Express začnou od července jezdit do Krakova

Do úvěru pro Leo Express se zapojilo 600 drobných investorů. Vybralo se přes 8 milionů

Nejsme žádný lowcost, říká šéf Českých drah Krtek

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo

České dráhy se zajímají o konkurenci. Koupí Leo Express nebo RegioJet?


  • Našli jste v článku chybu?