Menu Zavřít

Řehákův Direct koupil pražské dealerství Škoda. Chce napodobit Baťu a plánuje i další servisy

8. 4. 2021
Autor: Direct
  • Skupina Direct vstupuje do prodeje a servisu nových i ojetých aut

  • Direct auto chce využívat synergie s pojišťovnou, ať už jde o znalost nákladů nebo provázání klientů

  • Řízením byl pověřen Petr Lehký, který má v oboru značné zkušenosti

  • Zakladatel Directu Pavel Řehák vidí v branži velkou příležitost pro nové hráče s více klientsky zaměřeným přístupem


Skupina Direct nabídne vlastní autoservisy a autoslužby pod značkou Direct auto. První vlaštovkou je autorizovaný prodejce a servis vozů Škoda v pražských Modřanech, uvedla společnost v tiskové zprávě.

„V pojišťovně máme 400 tisíc klientů. To je 400 000 příběhů lidí, kteří s námi zažívají nějakou zkušenost. Když je ale pošleme do servisu, častokrát spokojeni nejsou,“ říká zakladatel Directu Pavel Řehák. „A přitom je to klíčový moment pravdy. Přemýšleli jsme, jak tento zážitek ovlivnit a udělat ho mnohem lepším. Nejjednodušší cesta byla udělat svoje servisy, které budou fungovat na našich hodnotách, budou fér a klientům přinesou výjimečné zážitky,“ tvrdí.

Řízením Direct auto pověřil Řehák Petra Lehkého, který dosud působil v jeho skupině jako náměstek pro obchod v SME a autopojištění. Předtím ale vedl jako generální ředitel síť automobilových dealerství TUkas Group a pracoval i na jiných pozicích v automobilovém sektoru. V Direct auto chce Lehký podle svých slov napodobit Baťův přístup.

„Direct vždycky stavěl a bude stavět na špičkových lidech v týmu, nekompromisním přístupu k zákazníkům a nikdy se nebál inovací. Bez lidí v týmu firma neexistuje, a my chceme ty nejlepší fachmany na trhu. Proto nám přijde například normální, aby si naši lidé po pracovní době v servisu vyřešili soukromé zakázky. Stejně tak vždy vyzýváme, aby lidé řekli nahlas, když něco nefunguje. Tvoříme bezpečné prostředí, díky kterému sice můžeme dělat chyby, ale otevřenost nám umožňuje se z nich rychle učit a posouváme tak věci dopředu,“ tvrdí Lehký.

Direct auto chce využívat synergie s Direct pojišťovnou, ať už jde o znalost nákladů nebo provázání klientů. Pojišťovna také bude vzorem pro fungování autoservisů.

Nejen servis

Přestože tisková zpráva akcentuje zejména servisní služby, Direct se naplno pustí i do prodeje aut. Jak nových, tak ojetých. „Nevstupujeme do autoslužeb, abychom budovali byznys, ale abychom pomohli lidem, kteří řeší svoji mobilitu tím, že jim přineseme výrazně lepší, přátelštější a moderní služby. Komplexně,“ upřesnil Pavel Řehák pro Euro.cz. „Takže ano, našim záměrem je nejen přinést našim zákazníkům zážitek v oblasti servisování a oprav po nehodách, ale chceme být i plnohodnotným členem distribuce nových vozů. A nejen to, chceme prodávat také vozy ojeté, provozovat autopůjčovnu a odtahy vozidel.“

Jedním pražským servisem Řehákovy plány v segmentu autoslužeb nekončí. První akvizici označuje za „opravdu první krok na dlouhé cestě“. Skupina se chce postupně rozrůst i o další autoservisy a dealerství. Přesný počet zakladatel Directu podle svých slov vytyčený nemá, za optimum by však považoval tři až pět provozoven v nejdůležitějších regionech. „Máme více než 400 tisíc klientů po celé ČR, a pokud jim chceme pomáhat, musíme být tam, kde žijí, kde nás potřebují,“ říká. Značku Škoda považuje za klíčovou, uvažuje však i o dalších.

Cebia mění po 30 letech majitele. Českou jedničku v prověřování ojetin koupila investiční společnost Portiva
Přečtěte si také:

Cebia mění po 30 letech majitele. Českou jedničku v prověřování ojetin koupila investiční společnost Portiva

Ze vstupu do segmentu, v němž panuje ostrá konkurence a někdy i dost specifická nepsaná pravidla, obavy nemá. „Právě naopak! Těšíme se na inovace a posouvání klientského zážitku v nové oblasti, která je více fyzická,“ prozradil nám zakladatel Directu.

MM25_AI

V branži vidí obrovský prostor pro budování „autotechu“, jak říká. Nejen v zapojení nových technologií, ale i v novém přemýšlení o celé oblasti. „Nechceme klienta nechat na holičkách. Navíc nesmíte zapomenout, že autoslužby samy o sobě stojí před revoluční změnou, starý svět spalovacích motorů je nahrazován novým, elektrickým, celé odvětví se strukturálně mění. A my v teto změně vidíme velkou příležitost pro nové hráče s novým, více klientsky zaměřeným přístupem.“

  • Našli jste v článku chybu?