Menu Zavřít

Reklama a Janeček zůstávají

16. 7. 2009
Autor: Euro.cz

V České televizi zůstane i nadále reklama a teleshopping. Dvojífinancování (vedle koncesionářských poplatků) totiž prosazuje znovuzvolenýředitel ČT Jiří Janeček.

Jiří Janeček

Autor: Martin Siebert

Jeden z důvodů, proč radní vybrali do vedení veřejnoprávní televize právěJanečka, spočívá právě v tom, že stabilizoval finanční situacispolečnosti. Z původních ztrát dnes společnost dokonce vykazuje provozníhotovost ve výši tří miliard korun. Hospodaření se přitom v současnostipotýká s velkými náklady, které souvisejí s přechodem na digitálnívysílání. Reklama zůstane pro televizi významným zdrojem příjmů. Podleodborníků se totiž nedá očekávat, že by poslanci v době krizi odsouhlasilidalší nepopulární navýšení koncesionářských poplatků.

MM25_AI

Janeček navíc radě představil i konkrétní plán úspor. Kavčí Hory čeká vlnapropouštění. Televize má dnes téměř tři tisíce zaměstnanců. Jejichprůměrná mzda se má letos zvednout o 1719 korun na 34 653 korun.Další úsporu má přinést omezení sportovních přenosů - ty se přesunouhlavně na kanál ČT 24. Více šancí navíc dostanou i minoritní sporty atelevize omezí vysílání zahraničních přímých přenosů, které rozpočet velmizatěžují.

Zastánci reklamy na veřejnoprávní televizi tvrdí, že pomáhá udržet cenytelevizní reklamy v mezích. Kritici upozorňují, že v době digitálníhovysílání bude konkurence v soukromém sektoru už dostatečná.

  • Našli jste v článku chybu?