Internet Výdaje za internetovou reklamu podle měření SPIR v loňském roce rostly o pětinu, když dosáhly
na 13,3 miliardy korun. Internet se tak na celkovém reklamním balíku podílí více než 17 procenty a stále má tendenci sílit – letos se počítá s nárůstem o další dvě miliardy. Tradičně nejsilnější je běžná display reklama, na 4,6 miliardy korun si nicméně sahá inzerce v reklamních sítích od Seznamu, Googlu či Facebooku.
Nejrychleji rostoucí oblastí je formát RTB, tedy přihazování za cenu reklamy formou aukce v reálném čase. RTB v loňském roce rostl pětinásobně a očekává se, že letošní tempo bude rovněž solidní. S RTB už začal experimentovat také Seznam, který se podle slov svých šéfů aktuálně snaží vyladit kombinace reklam a zjistit, kde bude mít nový formát největší smysl. RTB je nicméně prozatím poměrně malá oblast, za rok vygenerovala 45 milionů korun.
Čím dál většímu zájmu inzerentů se na českém internetu těší také placené články (zhruba dvojnásobný růst) a roste i reklama ve videu. V něm se do budoucna chce stále více angažovat Seznam, který si z celkového internetového koláče bere nejvíce peněz a video vidí jako další šanci pro růst.