Televizní kanály ČT1 a ČT24 budou od příštího roku bez reklamy, potvrdili to minulý týden senátoři. Horní komora Parlamentu totiž schválila novelu zákona, který mění pojetí reklamy na veřejnoprávní televizi. Učinila tak ovšem s připomínkami, a tak před tím, než zákon poputuje k prezidentovi, musí o něm ještě jednou hlasovat poslanci.
Příjmy z reklamy, která zůstane jen na kanálech ČT2 a ČT4, by měly putovat do Státního fondu kultury a na výrobu sportovních pořadů. Komerční stanice by zase měly dvě procenta z reklamních výnosů posílat na podporu domácí kinematografie.
Kvůli novému hlasování ve sněmovně by měl zákon platit až od roku 2012 místo původně plánovaného listopadu. Na návrh Senátu se odsunul i termín dokončení procesu digitalizace vysílání až do konce června příštího roku. Senátoři také chtějí, aby si ČT z výnosů z reklamy mohla odečíst náklady na jejich správu. (yak)