Leo Group a MacManus
Americké reklamní společnosti Leo Group a MacManus Group minulou středu 3. listopadu oznámily, že se slučují. Nová skupina s prozatímním označením BDM bude mít sídlo v Chicagu a její roční příjmy budou přesahovat 1,7 miliardy dolarů. Dohromady bude mít kolem 500 poboček a na šestnáct tisíc zaměstnanců v 90 zemích světa.
Do fúze se zapojí i největší japonská reklamní společnost Dentsu, která se má stát majitelem pětiny nové společnosti, a tím i největším akcionářem. Japonci mají zájem na vstupu do BDM proto, že jí svěří své mimoasijské aktivity. Na domácí půdě poskytují služby renomovaným firmám, jako je Sony, Fuji nebo Canon.
Z tiskového prohlášení firem vyplývá, že nový komplex na výrobu reklamy vznikne nejpozději na počátku příštího roku. Mezi největší klienty, kteří využívají služeb obou agentur, patří společnosti Procter & Gamble, General Motors, Coca-Cola nebo Philip Morris.
Z agentur zapojených do fúze dosahuje největšího obratu japonská Dentsu s 1,6 miliardy dolarů, MacManus Group a Leo Burnett dosahují každá zhruba polovičních příjmů.