Menu Zavřít

Reklamní trhák? Důchody!

3. 6. 2010
Autor: Euro.cz

Glosa

Na důchody nebude, od státu důstojný důchod nečekejte. Dnešní třicátníky čeká seniorská chudoba, pokud si nebudou na penzi spořit. Tak „útočí“ na Čechy některé penzijní fondy ve snaze nalákat klienty. Za celostránkové novinové inzeráty varující, že „na důchody nebude“, neváhala utrácet třeba skupina ČSOB, která vlastní ČSOB Penzijní fond. Připojila i tabulku, kolik musí klient spořit, aby jeho měsíční důchod byl například 21 tisíc korun. Podobný „důchodový“ motiv v reklamě zvolil i Penzijní fond České pojišťovny.
Podle prvních odhadů se zdá, že reklama zabírá a počet nových zájemců o penzijní připojištění roste. Penzijní fondy se tak vezou na vlně akutní potřeby reformy důchodového systému, o které se stále častěji mluví v souvislosti s katastrofálním stavem veřejných financí, a v souvislosti s prací nové Bezděkovy komise, jejíž závěry bude řešit nová vláda. Právě politici často volají po reformě penzijního systému, neboť hrozí, že starobní důchody jednou nebude z čeho vyplácet. Své vědí o vlivu politiků i stavební spořitelny. Když naposledy v prosinci loňského roku do médií „prosákla“ informace, že ministr financí Eduard Janota uvažuje o zrušení státního příspěvku na stavební spoření, banky hlásily nával, který ale brzy opadl. O zrušení státního příspěvku na stavební spoření se tehdy mluvilo asi jen týden. Penzijní fondy mají v tomto ohledu výhodu. Naděje, že téma důchodů bude v blízké budoucnosti horké téma, jsou velké.

  • Našli jste v článku chybu?