PROPAGACE ČESKÉHO JÍDLA Státní propagaci českých potravin obstarají agentury BBK Advertising a Bolider. Zemědělský intervenční fond má ještě své další reklamní aktivity.
PROPAGACE ČESKÉHO JÍDLA
Státní propagaci českých potravin obstarají agentury BBK Advertising a Bolider. Zemědělský intervenční fond má ještě své další reklamní aktivity.
Celkem dvě stovky milionů korun je pro zbytek letoška a příští rok vyčleněno na podporu propagace potravin domácího původu. Vítězem veřejného výběrového řízení této státní zakázky se stalo sdružení agentur BBK Advertising a Bolider. První prezentační a propagační akce hodlá BBK rozjet v září. „Záleží na tom, kdy bude podepsána smlouva s vyhlašovatelem soutěže Státním zemědělským intervenčním fondem,“ podotýká šéf BBK Ondřej Obluk.
JEŠTĚ JE MOŽNÉ ODVOLÁNÍ
Vítězství BBK není ještě stoprocentní. „Termín zahájení prvních propagačních akcí je do určité míry předurčen zákonnými lhůtami. Podle zákona o veřejných zakázkách má každý neúspěšný účastník možnost odvolat se do deseti dnů od obdržení rozhodnutí o výsledcích soutěže k řediteli intervenčního fondu. V případě, že se nikdo neodvolá, lze po uplynutí této lhůty uzavřít s vítězem smlouvu a zahájit propagační akce,“ konstatuje tisková mluvčí fondu Jitka Sluková. Případný stěžovatel se může navíc ještě podle mluvčí odvolat k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. V takovém případě nelze až do finálního rozhodnutí úřadu považovat veřejnou obchodní soutěž za uzavřenou.
KOMORA SPĚCHÁ Podle prezidenta Potravinářské komory Jaroslava Camplíka by bylo zapotřebí, aby byla systémová propagace tuzemských potravin zahájena co nejdříve. „Čekáme na harmonogram akcí alespoň do konce letošního roku, máme předjednány prezentace v obchodních řetězcích, prezentaci tuzemské produkce v Rakousku a další akce. Všechno nemusí dělat agentura, řadu zejména rutinních činností může dělat přímo Státní zemědělský intervenční fond,“ myslí si Camplík. Vítěznou agenturu nezná, zatím ani nedošlo k žádnému vzájemnému kontaktu. BBK nicméně s konzultacemi s P otravinářskou komorou zejména v odborné rovině podle Obluka počítá, hlavním partnerem je ale podle jeho slov fond. VLASTNÍ MARKETING FONDU**
Současná klientela BBK se rekrutuje zejména z oblasti finančních služeb. „V minulosti jsme ale pracovali i pro klienty z potravinářství, podíleli jsme se také na některých státních zakázkách, jako byl například vstup České republiky do Evropské unie,“ konstatuje Obluk. Podle Slukové má marketingový odbor fondu vlastní plán aktivit, do kterých lze vítězné sdružení agentur ihned po uzavření smlouvy zapojit. „Z chystaných aktivit, které nejsou přímo reklamního charakteru, lze jmenovat například spolupráci na televizních seriálech o domácích potravinách, přípravu katalogu výrobků oceněných národní značkou KlasA a katalogu bioproduktů nebo spolupráci na průvodci regionálními specialitami. Počítáme i s jednou velkou kontraktační akcí, kterou bychom rádi uspořádali ve spolupráci s P otravinářskou a Agrární komorou pro centrum některého z velkých obchodních řetězců,“ uvádí Jitka Sluková.
Prezident Potravinářské komory Jaroslav Camplík. foto: ČTK