Češi propadli online nakupování. Podle prvních čísel hodnoticích uplynulý rok padne další rekord v částce, kterou lidé v tuzemsku utratí za nákupy na internetu. Má jít až o 140 miliard korun, což je meziročně o 18,5 procenta více.
„Nejlepší den pro online obchody byl 11. prosinec s tím, že obrat tento den dosáhl na 1,1 miliardy korun. Po tomto datu začne zájem nakupujících opadat kvůli obavám zpozdního doručení,“ komentoval ředitel Shoptetu Miroslav Uďan. Jeho firma poskytuje technické řešení pro více než 15 tisíc českých e-shopů a právě z jejích čísel odhady vycházejí.
Příští rok by tuzemská e-commerce měla nadále růst dvouciferným tempem, tedy konkrétně o 19 procent. „Odhad je podpořen tím, že celé odvětví zatím nevykazuje nejmenší náznaky krize. Naopak nadále poroste vliv e-commerce na celkovém maloobchodu,“ dodal Uďan s tím, že příští rok utratí Češi 166 miliard korun. To s sebou samozřejmě ponese větší nároky na ostatní segmenty, například firmy v balíkové přepravě, které už nyní sotva stíhají.
Co se týče hlavních kategorií, které budou nejvíce posilovat, patří mezi ně zejména péče o tělo a zevnějšek. Tradičně tak co do počtu prodejů vykážou růst především obchody s módou, se zaměřením na sport a zdravou stravu. •