Celoroční výsledek skupiny naznačuje, že Volkswagen by si mohl udržet pozici největší světové automobilky. Z hlediska celkového objemu prodeje by se jí stal už šestým rokem za sebou.
V roce 2018 dodal Volkswagen na trh 10,83 milionu aut, konkurenční alianci Renault-Nissan-Mitsubishi a největší japonskou automobilku Toyota se mu ale podařilo překonat jen díky započtení nákladních aut. Francouzsko-japonská aliance výsledky za loňský rok ještě neoznámila. Toyota, která se v roce 2018 umístila na druhém místě, loni v prosinci odhadovala, že její odbyt za loňský rok dosáhne 10,72 milionu aut, takže by ji Volkswagen nechal za sebou.
Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů
Volkswagen byl schopen loni zvýšit prodej navzdory poklesu globálního automobilového trhu. Proti konkurenci tak zvýšil svůj tržní podíl. Prodej podpořily dobré výsledky na domácím trhu, tedy v Německu, kde odbyt vzrostl o 6,2 procenta, dále ve Spojených státech (růst o 2,5 procenta) a v Brazílii. Pokles koncern zaznamenal v oblasti Asie a Tichomoří a v Severní Americe, hlavně kvůli Kanadě. Růst se ale Volkswagenu i nadále dařilo na nejdůležitějším trhu, tedy v Číně. Přidal tam 0,6 procenta a zvýšil i podíl na trhu.
Výrazně vyšší růst než celá skupina měly některé dceřiné společnosti koncernu. Automobilka Porsche zvýšila odbyt o 9,6 procenta a Seat o 10,9 procenta, mírný růst zaznamenal i výrobce luxusních vozů Audi. Naopak pokles odbytu o 0,9 procenta nahlásila Škoda, o 1,6 procenta slabší prodej měla i divize lehkých užitkových vozidel.
Čtěte také:
Volkswagen připravuje mobilní dobíjecí stanice. Mají se pohybovat po parkovištích
Vznikne čtvrtá největší automobilka na světě. Představenstva Fiatu Chrysler a PSA posvětila fúzi
Prodej aut v Česku loni klesl o 4,4 procenta. Škoda drží třetinový podíl na trhu