Škoda Auto
PRAHA (zao) – Škoda Auto v minulém týdnu zveřejnila na výroční konferenci výsledky hospodaření skupiny za loňský rok. Nejzajímavější z čísel je hodnota hospodářského výsledku před zdaněním, přesahující výši deseti miliard korun. Ve srovnání s předloňským rokem zde došlo k nárůstu o sto osm procent. Škoda loni zákazníkům dodala necelý půlmilion vozů, což znamená zlepšení o devět procent. Tržby z obratu se zvýšily o 14,5 procenta na 187,4 miliardy korun, obrat vzrostl o devět procent. V číslech se výrazně projevil jak posun modelového mixu ve prospěch nové Octavie, tak i celkové vyšší prodeje. O výrazně zvýšeném zájmu německých zákazníků o vozy Škoda týdeník EURO nedávno informoval (EURO 7/2006), vzhledem k celkovým výsledkům však zřejmě nejde o specifikum jednoho trhu. Obdobné trendy je možné sledovat i v jiných zemích, do nichž automobilka exportuje, a v Česku. Škoda počítá s podobným efektem i pro letošní rok, kdy se navíc projeví náběh výroby nového rodinného vozu: „Rok 2006 bude ve znamení Roomsteru, který bude od poloviny roku postupně uváděn na jednotlivé trhy. K zajištění kontinuálního růstu firmy v následujících letech bude významná pozornost věnována i dalšímu rozšiřování a rozvoji nových zahraničních montáží, především v Rusku a v Číně,“ říká Detlef Wittig, předseda představenstva firmy. Na hospodářském výsledku se kromě změny prodejů modelového mixu projevil také program úspory nákladů ForMotion, v němž chce automobilka pokračovat.