Menu Zavřít

Rekordní rok Prazdroje. Loni prodal 11 milionů hektolitrů piva

25. 4. 2018
Autor: CC BY-NC-ND 2.0: Hugues Le Chevallier via Flickr

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent.

Prodeje v Česku už zveřejnila skupina koncem března. Činily sedm milionů hektolitrů piva, meziročně o necelé procento víc.

„Dařilo se jak samotnému vývozu, který se zvýšil o šest procent na více než 1,5 milionu hektolitrů, tak licenční výrobě. Ta vzrostla o téměř 13 procent na 2,6 milionu hektolitrů,“ uvedla mluvčí Jitka Němečková.

Rekord zaznamenal v loňském roce prémiový ležák Pilsner Urquell, jehož export přesáhl milion hektolitrů; o rok dříve to bylo 970 tisíc hektolitrů. V České republice i v zahraničí prodal loni pivovar 2,5 milionu hektolitrů plzeňského ležáku.

Nejvíce ho vyvezl na slovenský, německý a jihokorejský trh. Prazdroj bude dále posilovat prodeje Pilsneru Urquell, kromě tradičních teritorií se zaměřuje na asijské trhy s velkým potenciálem. Od dubna zahájil pravidelný export do Číny, kde nabídne plzeňský ležák hlavně v metropolitních oblastech. V dubnu převzala skupina Asahi distribuci sudového i lahvového piva Pilsner Urquell na japonském trhu. „Pilsner Urquell má v Japonsku, stejně jako i jinde v Asii a po světě, pozici superprémiového produktu a tu budeme dále podporovat. Naším cílem není preferovat objem, ale nabídnout pivo ve skvělé kvalitě. Pečlivě proto spolu s Asahi volíme restaurace, v nichž bude k dostání,“ uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.


Pivem vycpaná veverka, ležák ze sudu po whisky. Nejdražší piva světa

Svého času nejsilnější pivo světa s 55 procenty objemu alkoholu. End of History skotského pivovaru Beer Dog s vypreparovanou veverkou, která přirozeně uhynula.


Plzeňskému pivovaru se podle mluvčí díky Pilsneru Urquell daří úspěšně vyvážet do světa českou pivní kulturu. „Zájem o čepovaný plzeňský ležák ve světě trvale roste. Loni byl už téměř každý čtvrtý Pilsner Urquell v cizině načepován ze sudu nebo tanku,“ řekl Liversage. Tankové plzeňské pivo si lze v zahraničí vychutnat už v 90 hospodách a jeho objem meziročně vzrostl o 16 procent.

Prazdroj každý rok vyškolí zhruba 30 nových zahraničních výčepních, aby čepovaný plzeňský originál chutnal všude po světě stejně jako v prvotřídní české hospodě. Výčepní experti pak pod vedením staršího obchodního sládka pro mezinárodní trhy Roberta Lobovského školí další výčepní a zvyšují úroveň čepování ležáku po světě. „Každá země má nějakou tradici čepování piva a místní se jí drží. Když jim ale poprvé někdo ukáže, jak správné čepování ovlivňuje výslednou chuť plzeňského piva, už jsou 'naši' a chtějí se také naučit správně čepovat český prémiový ležák,“ řekl Lobovský. Pivovar má po světě 85 výčepních expertů, ambasadorů kvality. Zájem o ně je velký, neboť restauracím, kde čepují, vzroste výtoč o 18 až 30 procent. Nejvíce jich pracuje v Britániii a Jižní Koreji, školí se v Plzni.

bitcoin_skoleni

Největší český pivovar před rokem převzala japonská skupina Asahi, výrobce piva, lihovin, nealkoholických nápojů a potravin, která působí ve více než 100 zemích.

Dále čtěte:

Minipivovary: Česko má novou turistickou atrakci

Češi zůstávají s odstupem největšími pivaři. Na druhé místo se propili Rakušané

Minirevoluce. Malé pivovary se v tichosti slučují do skupin

Neduživé zrno. Měnící se klima ničí český slad


  • Našli jste v článku chybu?