Velká Británie očekává, že v letošním roce přivítá rekordní počet turistů. Podle předpokladů by návštěvníci Spojeného království měli v roce 2017 utratit dohromady 24,1 miliardy liber (760 miliard korun), což by znamenalo meziroční nárůst o osm procent. Dopomoci k tomu má i rozsáhlá marketingová kampaň zaměřující se na britské literární hrdiny, včetně Sherlocka Holmese či Harryho Pottera.
Velká Británie chystá na letošní rok kampaň, která má zdůraznit rozmanitost království. Wales připravuje Rok legend zaměřující se na mytologii, Skotsko Rok historie, dědictví a archeologie a Anglie oslaví Rok literárních hrdinů. Cílem nákladné kampaně „GREAT“ má být nalákání co největšího počtu turistů.
Anglie si letos připomene dvacet let od vydání prvního dílu knižní série o Harrym Potterovi, 200 let od úmrtí slavné spisovatelky Jane Austenové a 125lété výročí první kolekce o detektivovi Sherlocku Holmesovi. V této souvislosti se chystají speciální akce a výstavy. Harry Potter bude mít svou vlastní výstavu v národní knihovně, Austenové zase bude věnováno několik slavností v Hampshiru, kde prožila většinu svého života.
Vynaložené náklady by se měly bohatě vyplatit. Turistická agentura VisitBritain si spočítala, že za každou libru na kampaň utratí turista v zemi 23 liber. Letošní rok by podle ní měl být rekordní. Do Británie by podle odhadů mělo zamířit 38,1 milionu zahraničních turistů, o čtyři procenta více než loni. Ještě více se zvýší jejich útraty: o osm procent na 24,1 miliardy liber.
Vývoj kurzu eura k libře: Zdroj: IEconomics.com
Výrazný nárůst turistického ruchu má na svědomí slabá libra, která od červnového referenda o vystoupení Británie z Evropské unie klesla oproti euru přibližně o deset procent. Dopad na zvýšený zájem turistů už se projevil v druhé polovině loňského roku a podle odhadů by tento trend neměl oslabovat po celý rok 2017.
Čtěte také: