Menu Zavřít

Rekordní Vánoce pro e-shopy. Tržby jim stouply o pětinu na 45 miliard korun

27. 12. 2018
Autor: archiv

Tržby internetových obchodů v předvánočním období od začátku října do 23. prosince stouply letos meziročně o více než pětinu na rekordních 45 miliard korun. Loni ve stejném období byly 38 miliard korun. Informovala o tom Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Prakticky hned po Štědrém dnu pak odstartovaly e-shopy výprodejové akce. Povánoční slevy a výhodné nabídky jsou totiž mezi zákazníky každoročně stále populárnější. „Češi si pod stromeček často přejí hotovost, kterou využijí právě pro nákup zlevněného zboží. Internetové obchody samozřejmě tento trend vnímají. Na jedné straně je třeba uvolnit sklady od sezonního zboží, na straně druhé jde o opravdu zajímavé obraty, kterých e-shopy dosáhnou,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

„Letošní vánoční sezona přinesla společnosti Kasa.cz meziroční navýšení tržeb o 20 procent. Průměrná hodnota objednávky se ve srovnání s loňskými Vánocemi zvýšila o 11 procent. Mezi nejprodávanější produkty patřily chytré telefony, herní konzole, espressa, dotykové tablety, robotické vysavače nebo sušičky prádla,“ uvedla manažerka komunikace Kasa.cz Andrea Jankovcová.


Čekání na rekord: online nákupům propadá stále více Čechů

 ilustrační foto


Manažer portálu Zboží.cz Milan Šmíd připomněl, že v povánočních slevách se často objevují hlavně starší modelové řady produktů. Vyplatí se proto podle něj si zkontrolovat, zda zboží odpovídá současným trendům v elektronice a podporuje technologie, které jsou dnes běžné. „Prodejci v povánočních slevách zpravidla nenabízejí s velkými slevami zboží, které se dobře prodávalo v období Vánoc. To tedy příliš nezlevňuje,“ podotkl.

Velkou výhodou pro nakupující v internetových obchodech je podle Vetyšky možnost srovnat si aktuální ceny zboží mezi jednotlivými e-shopy, a předejít tak nejistotě, zda objednávají opravdu výhodně. „Před Vánocemi uvedlo v průzkumu APEK 29 procent respondentů jako hlavní výhodu nákupu dárků po internetu úsporu času. A to platí i pro aktuální výprodeje. Zákazníci nemusí obcházet nákupní centra, aby si srovnali, který e-obchod jim poskytne tu nejlepší cenu,“ upozornil Vetyška.

Na 31 procent zákazníků podle průzkumu nejčastěji navštíví několik vybraných internetových obchodů a porovná si jejich nabídku. Celkem 24 procent nakupujících volí obvykle svůj oblíbený e-shop a bez většího zkoumání objedná přímo z něj. A 23 procent spotřebitelů využívá cenových srovnávačů a nákupních rádců, jejich prostřednictvím si hledají nejnižší cenu a za tu následně nakoupí.

MM25_AI

Dále čtěte:

Rekordní černý pátek. Češi v eshopech utratili přes čtyři miliardy korun

Nejrychleji rostou e-shopy, maloobchodní tržby i přesto zpomalily růst

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?

Jak vydělat na starém kole. Bazarové prodeje se definitivně přesouvají na internet

Majitel Alpine Pro Hrbek: Možná půjdeme do plavek

Majitel Alpine Pro Václav Hrbek

  • Našli jste v článku chybu?