Před šesti lety stáli Roman Sysel a Jakub Dvořák na počátku jízdy estonského Boltu Českou republikou. Z malé pražské kanceláře, kterou dvojice sdílela, vybudovali postupem času velkou pobočku zaměstnávající 150 lidí. Kromě ní ale měli na starosti i další aktivity. Dvořák zodpovídal za rozvoj sdílené taxislužby v tuzemsku, zatímco Sysel vedl další stovky pracovníků Boltu po celé střední Evropě. Nyní se však oba rozhodli tuto životní kapitolu ukončit a vrhnout se po hlavě do úplně nového řemesla. Budou lidem nabízet malování pokojů. Digitálně.
Štětce, barvy a kýblu se samozřejmě sami nechopí – místo toho je přenechají odborníkům na slovo vzatým. Hodlají se totiž začít naplno věnovat své vlastní platformě nazvané Můj Adam, která propojí profesionální malíře pokojů se zákazníky. Adam v rámci pilotního programu už vymaloval tisíce domů a bytů v Praze, Brně, Ostravě a Plzni. Letos v ostrém provozu chce podnikatelské duo toto číslo minimálně zdvojnásobit. Na jeho webu se z fotek aktuálně usmívá 24 malířů, jde však jen o vybrané jedince, celkem jich totiž má firma nasmlouvaných více než sto.
„Jméno Adam jsme vybrali pro jeho jednoduchost, snadnou zapamatovatelnost a mezinárodní použitelnost. Název společnosti je také inspirován mým synem Adamem,“ vysvětlil Sysel redakci Euro.cz. Na řemeslníka se v dnešní době běžně čeká týdny, Adam každopádně slibuje propojení s ověřeným malířem i do následujícího pracovního dne a navíc za transparentní, předem stanovenou cenu – její odhad lze provést skrze online kalkulačku před objednávkou. Po dokončení práce pak zákazník může malíře ohodnotit, přičemž platforma sleduje u řemeslníků tři kritéria, a sice kvalitu výmalby, úroveň úklidu a dochvilnost.
Provize pro provozovatele portálu se určuje procentuálním podílem z celkové ceny práce. Malíři u každé zakázky předem vidí, kolik za ni dostanou, a mohou se rozhodnout, zda ji chtějí přijmout. Adam si však své řemeslníky také prověřuje. Zákazníka spojí jen s takovým malířem, který se na portálu těší dobré reputaci a s nímž mají předchozí klienti výhradně kladné zkušenosti.
„U každé zakázky sledujeme spokojenost zákazníka s provedenou prací a v případě špatné zkušenosti můžeme přistoupit k ukončení spolupráce. Malíři jsou tak ověřeni samotnými klienty. S růstem platformy je třeba rozšiřovat také síť partnerských malířů. V případě vhodné zakázky tak můžeme zákazníkovi rovněž nabídnout nového partnerského malíře spolu s 20procentní slevou, pokud tuto nabídku přijme. Tato skutečnost musí být zákazníkem předem odsouhlasena. Pokud se tak nestane, je zakázka nabídnuta již vyzkoušenému malíři,“ popsal dále Sysel.
Budoucnost malířství
Spoluzakladatel Adama věří, že řemeslo má zlaté dno a že se mu brzy podaří zdigitalizovat výmalby pokojů v celé republice. Další města mají následovat v nejbližších měsících. Dvořák s ním souhlasí: „Stavíme budoucnost malířství. Žádné nepřehledné ceníky, čekání na termíny a zdlouhavá domluva.“
„Díky rozsáhlé síti spolupracujících malířů umíme zákazníkům vyjít vstříc s jejich požadavky na termín. Jeden z členů týmu jim navíc kdykoliv bude při ruce, aby pomohl vyřešit jakýkoliv problém,“ doplnil.
Platforma má pomáhat jak zákazníkům, tak malířům. Proto se druzí jmenovaní podíleli na vývoji aplikace svými připomínkami a zpětnou vazbou. Adam jim má umožnit co nejsnadněji a nejefektivněji vydělávat peníze tím, co jim jde nejlépe – malováním. Podnikatelé si pro sebe vytyčili za cíl zbavit řemeslníky zbytečné administrativy, a proto za ně Adam automaticky řeší veškeré papírování od úvodního oslovení zákazníkem po závěrečnou fakturaci.