Menu Zavřít

Renault Latitude: Pokus o velký návrat

26. 2. 2012
Autor: profit

Když v roce 2000 skončila s výrobou modelu Safrane, na dlouhých jedenáct let francouzská automobilka Renault v Evropě rezignovala na produkci reprezentativní limuzíny. Až do loňského roku, kdy na trh poslala vůz Latitude.

Foto: Renault

 Renault samozřejmě teritorium vyšší střední třídy v minulých letech tak úplně neopustil. Ale experiment s názvem Vel Satis měl k představě klasické limuzíny daleko. Obrovský luxusní hatchback byl sice po stylové i technické stránce zajímavým vozem, u zákazníků však příliš porozumění ani zájmu nezaznamenal. Rozhodně ne tolik, jak by si automobilka představovala.

Šmrnc nee

U modelu Latitude však Renault postupoval úplně jinak. Kdybych to měl hodně zjednodušit, tak vlastně nevymýšlel nic nového, jen mírně přepracoval korejský Samsung SM5, který je prost byť jen náznaku jakékoli extravagance. Téměř pět metrů dlouhý sedan se drží přísně konzervativních tvarů a i když mu nelze upřít elegantní majestátnost, alespoň v mých očích postrádá šmrnc nebo kouzlo – prostě ten důvod, proč byste se do něj měli na pohled zbláznit.

Vzhled, zejména dlouhé převisy, sice naznačují asijský původ, ale tak jednoduché to není. Renault Latitude/Samsung SM5 se vyrábí v Jižní Koreji, ale využívá techniku z Renaultu Laguna (přední náprava) a zadní víceprvkové zavěšení od Nissanu. A testovaný vůz měl pod kapotou motor z Infiniti…

Masáž a ionizace

Ve velkém autě přirozeně očekáváte i hodně místa. Latitude v tomto směru nezklame, vpředu i na zadních sedadlech si pohodlně pohoví i cestující vyšší postavy. Pár much by se však přece jen našlo. Mohutný středový tunel překáží pravé noze a někdo může postrádat více odkládacích prostorů.

Celkově interiér vyhlíží poměrně konzervativně a příjemně. Především přední sedadla s masážní funkcí přímo vybízejí k usednutí – jsou skutečně pohodlná, v zatáčkách však pocítíte absenci bočního vedení. Bližší „průzkum“ interiéru však odhalí i nepříjemnosti. Například horší kvalitu obrazu barevného displeje multimediálního systému nebo vrzání, a dokonce i mírný pohyb panelů středové konzole. Vítaným zpestřením je naopak třízónová klimatizace a systém, s jehož pomocí lze ionizovat nebo parfémovat vzduch v kabině. Pochvalu zaslouží také audiosystém Bose. Zavazadelník s typickým „sedanovitým“ (rozuměj nepříliš vstřícným) přístupem nabízí objem 477 litrů.

Šest válců je skvělých

Vrcholnou naftovou motorizaci u Latitude představuje přeplňovaný šestiválec V9X, známý z vozů Infiniti, luxusní značky automobilky Nissan. Motor je to skvělý, kultivovaný, s příjemným zvukem a důstojným chováním. A pokud to od něj budete vyžadovat, dokáže – především ve středním spektru otáček – velký sedan vystřelit rychle kupředu. Lze to ostatně doložit i čísly: nejvyšší výkon činí 240 koní, maximální točivý moment pak 450 Nm. Z klidu na stovku zrychlí více než tunu a půl vážící renault za 7,6 sekundy.

Na trhání asfaltu a řezání zatáček však latitude není a ani vás k tomu nebude nutit. Ve spojení s povedeným šestistupňovým automatem a komfortně naladěným podvozkem touží především po klidné a plavné jízdě. Ale vědomí, že tam někde pod dlouhou kapotou je dostatek výkonu, když ho bude třeba, je samozřejmě uspokojující. A spotřeba? Mezi osmi a devíti litry.

Renault Latitude

motor vznětový šestiválec

objem 2 998 cm3

max. výkon 177 kW (240 k)

max. toč. moment 450 Nm

max. rychlost 235 km/h

z 0 na 100 km/h 7,6 s

spotřeba 7,2 l/100 km

cena test. verze 889 900 Kč

Bum. Díra…

bitcoin_skoleni

Těžké auto, velký motor, pohon předních kol, měkké odpružení. Je jasné, že tato kombinace nutně vede latitude k nedotáčivosti a významnému naklánění karoserie při rychlejších průjezdech zatáčkou. Nejde však o výraznou vadu, celé auto je totiž postavené tak, aby nesportovní chování bylo předvídatelné a aby vás ani moc nebavilo. Mám na mysli především sedadla bez bočního vedení, nepříliš strmé a necitlivé řízení či projev na opravdu děravé silnici. To vám renault hlasitými rázy dá vědět o každé nerovnosti, v zatáčce dokonce občas uskočí zadek.

Renault Latitude nepřivezl do vyšší střední třídy nic významně nového. Možná že i samotná automobilka jej vnímá jako dočasné řešení, v nedávné době se totiž domluvila na spolupráci s Mercedesem při konstrukci nové vlajkové lodi. Latitude však zaujme slušným poměrem cena/výkon. Základní verze se prodává už za 499 900 korun. Testované provedení s naftovým šestiválcem a výbavou Initiale, v níž snad nic důležitého nechybí, vyjde na 889 900 korun.

  • Našli jste v článku chybu?