Menu Zavřít

Renault Wind: levný roadster z Francie

5. 8. 2010
Autor: profit

Značka Renault letos plní český trh otevřenými vozy. Po Méganu CC přichází i kabriolet Wind. Jde o dvoumístný malý roadsterse zajímavou cenou, který Profit vyzkoušel v letním redakčním testu.

Autor: Renault

Wind je zcela novým vozem postaveným na podvozku modelu Twingo II. Jedná se roadster, který zdobí pevná zatahovací střecha. Její systém navrhla firma Fioravanti, konstrukce krytu je prý velmi lehká a rychle se zatahuje do zadní části auta. Celý vůz má být lákadlem pro sportovní páry, které hledají malý otevřený vůz pro vyjížďku do přírody. Profit vůz vyzkoušel se základním agregátem 1,2 litru pod kapotou.

Náš Wind měl hodně extravagantní tvary s oblou žraločí přídí a kapkovitými sdruženými světlomety. Zadní polovina vozu jako by byla na tu přední dodatečně nalepena, celek na nás působil poněkud nekompaktně. Design je rozhodně určen milovníkům novátorských tvarů. Dvoumístný kokpit byl naproti tomu vcelku střízlivý, kulatá kaplička před řidičem ukazovala tři kulaté budíky, zbytek ovladačů se vešel na malý středový panel. V kabině nezbylo místo na téměř žádné odkládací prostory, všechno včetně dámské kabelky muselo do kufru. Ten měl na kabriolet obstojných 270 litrů.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Model - Renault Wind 1,2 TCe Typ vozu - dvoumístný roadster Motor - benzinový čtyřválec Objem válců - 1,2 litru Max. výkon - 74 kilowattů Max. rychlost - 190 km/hod Zrychlení 0–100 - 10,5 sekundy Spotřeba - 8 litrů/100 km Kufr - 270 litrů Cena s DPH - 449 900 Kč* * základ testované verze

Po nastartování motoru jsme se hned pustili do sklápění střechy. Museli jsme odjistit zámek na hraně předního okna a pak už bylo vše neuvěřitelně rychlé. Za 12 sekund se kryt zasunul na povel tlačítka za zadní okno kabiny. Fioravanti to vymyslela chytře tak, že se střecha nesklápí do kufru jako u jiných kabrioletů, ale do prostoru nad ním. Naše tašky tedy mohly zůstat v zavazadelníku, tak jak byly, vešlo se tam dokonce dětské kolo.

bitcoin_skoleni

Po rozjezdu dělal Wind čest svému jménu (česky vítr). Nízkou hranu předního okna obtékal vzduch a čechral vrcholek hlavy. Benzinová „jednadvojka“ šla dobře odspodu, podvozek seděl v zatáčkách i na dálnici. Z výfuků se ozýval sonorní zvuk, jako by byl pod kapotou silný motor. Co se nám při jízdě nezamlouvalo, bylo nepřesné řazení pětistupňového manuálu a vysoká spotřeba, kterou ukazoval palubní počítač. Podle výrobce má auto jet mimo město za 5,7 litrů na sto kilometrů, my jsme jeli do Krkonoš za osm litrů. Posledním zjištěným nedostatkem vozu byl omezený výhled do stran kvůli širokým sloupkům střechy.

Wind jsme vyhodnotili jako extravagantní kabriolet se zajímavým systémem zatahování střechy, velkým kufrem, ale drobnými jízdními nedostatky. Měla by je vyvážit cena, která začíná na 449 900 korunách, a pohybuje se tak pod konkurenčními kabriolety Peugeot 207 CC, Fiat 500 C, Mini Cooper Cabrio nebo Mazda MX-5 Roadster.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Wind je hobby vozem pro zámožné byznysmeny, kteří chtějí trávit aktivní víkendy ve dvou. Otevřený vůz bude lákat autopůjčovny v rekreačních oblastech.
  • Našli jste v článku chybu?