Menu Zavřít

Rencar může mít reklamu v tramvajích, dopravnímu podniku navzdory

6. 12. 2016
Autor: Euro Tomáš Novák

Pražský dopravní podnik musí umožnit společnosti Rencar umístění reklamy v tramvajích, rozhodl o tom předběžným opatřením Obvodní soud pro Prahu 9. Dopravní podnik se chce odvolat. Nařízené předběžné opatření také podle dopravního podniku nemění nic na skutečnosti, že podal žalobu na vyklizení nemovitých věcí a žalobu na odstranění reklamy z dopravních prostředků a v dalších soudních řízeních se domáhá odstranění veškeré reklamy Rencar.

„Dopravní podnik podá proti usnesení v zákonné lhůtě odvolání, ale do jeho potvrzení či zamítnutí se budeme předběžným opatřením řídit“, potvrdil generální ředitel podniku Martin Gillar. Podle dopravního podniku jde o dočasné opatření soudu, které se nevyjadřuje k otázce platnosti smlouvy s Rencar a nepředjímá konečné rozhodnutí ve věci.

„Návrhem na vydání předběžného opatření na sebe navíc Rencar bere vysoké riziko odpovědnosti za škody způsobené dopravnímu podniku po dobu trvání předběžného opatření,“ informoval podnik. Smlouva s Rencarem na reklamu v městské hromadné dopravě pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031, podle dopravního podniku je neplatná, s tím ale Rencar nesouhlasí. Obě strany na sebe podaly žaloby. Rozhodnutí soudu se týká jen reklamy na vozech tramvají, Rencar si podle dopravního podniku stěžoval na jeho nedostatečnou součinnost.

Smlouvu mezi oběma stranami letos na základě podání dopravního podniku řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže a rozhodl, že je koncesní. Podle posudku dopravního podniku to znamená její neplatnost, Rencar ale označil podání k antimonopolnímu úřadu za účelové.

MM25_AI

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v hromadné dopravě i v dalších městech v zemi.

Podle informací Rencaru byly loňské tržby firmy zhruba 115 milionů korun. Dopravní podnik obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy sedm milionů korun.

Více o kauze:

Boj Dopravního podniku a firmy Rencar o reklamu v metru vrcholí

Rencar podal žalobu na dopravní podnik, zajímá ho platnost smlouvy


  • Našli jste v článku chybu?