Atlas.cz
PRAHA (oh) – Tsunami, které se v podobě restrukturalizace firmy přehnalo během posledního půlroku přes portál Atlas.cz, zabralo. Stejnojmenná společnost, která trojku mezi českými portály provozuje, vykázala v pololetí letošního roku 68procentní meziroční nárůst tržeb na 108 milionů korun. „A poprvé v historii dokázal Atlas vykázat provozní zisk,“ říká David Duroň, šéf firmy. Právě on po svém příchodu do Atlasu letos v březnu rozběhl projekt s názvem Restart, jehož cílem bylo, kromě revize nákladů a dalších interních změn, zvýšit návštěvnost portálu. „Do roku 2008 chceme být číslem dvě na českém internetu,“ neskrývá Duroň ambice. Návštěvnost největšího českého portálu, Seznamu, se pohybuje kolem 3,5 milionu návštěvníků měsíčně, současná dvojka, portál Centrum.cz, eviduje zhruba 2,1 milionu návštěvníků; Atlas měsíčně navštíví kolem 1,5 milionu lidí. Ke splnění cílů by měl Atlasu pomoci redesign portálu, nové logo a také nový vzhled domovské stránky. Atlas přestal uprostřed homepage, nejviditelnější zóny internetové stránky, nabízet katalog odkazů pro hledání, a umístil tam blok věnovaný zpravodajství. Plochu základní stránky si navíc každý uživatel může nastavit dle svých priorit – jednotlivé bloky si může na stránce přesouvat podobně, jako je možné přizpůsobit pracovní plochu v operačním systému Windows. Portál si navíc pamatuje adresu počítače, takže se při další návštěvě Atlasu jednotlivé bloky rozmístí jako naposledy. „Chceme, aby si zákazník vytvořil portál tak, jak ho chce mít on sám,“ říká Duroň.