Zetor
PRAHA (zao) - Brněnský výrobce traktorů Zetor v prvním pololetí letošního roku výrazně zvýšil své výkony ve všech klíčových ekonomických ukazatelích a posílil svou pozici na domácím trhu i v zahraničí. Ve srovnání s loňským obdobím od ledna do července Zetor navýšil tržby o patnáct procent.
„Do výsledků navíc zasáhly dovolené, jejichž vliv mírně snížil výkony podniku. Očekáváme, že druhé pololetí bude lepší než to první. Do splnění letošního plánu prodeje necelých sedmi tisícovek traktorů je ještě daleko,“ upřesnil mluvčí podniku Miroslav Toman.
Zetor za prvních šest měsíců prodal 3139 kompletních traktorů, devadesát procent směřovalo mimo Českou republiku. „V exportu jsme nejsilnější na polském, slovenském, francouzském trhu a na britských ostrovech včetně Irska. Nedávno jsme otevřeli i obchodní zastoupení ve Spojených státech. Snažíme se také pronikat do zemí, jako je Irák, Sýrie či Pákistán,“ říká Lubomír Mikolaj, ředitel společnosti Zetor Trade, která brněnského výrobce zastupuje obchodně a marketingově. Mikolaj je členem krizového managementu, najatého před čtyřmi lety vlastníkem Zetoru holdingem HTC. „Do firmy jsme přišli s úkolem přeměnit podnik na standardní výrobní firmu, která je schopná konkurovat na vyspělých trzích. To se povedlo a nyní se připravuji na předání vedení společnosti standardnímu managementu. Podařilo se i dodržet časový plán restrukturalizace podniku. Mně osobně smlouva s HTC vyprší koncem letošního roku,“ dodal Mikolaj.
Během uplynulých čtyř let Zetor prošel výraznou restrukturalizací, která obnášela redukci počtu zaměstnanců, změny ve výrobním areálu, změnu systému řízení a podobně. I přes propouštění patří podnik v současné době mezi největší zaměstnavatele na Brněnsku.