Některé obchodní řetězce už začaly postupně zdražovat pečivo. Většina malých prodejců ale zatím vyčkává, o kolik tito velcí hráči na trhu zdraží své pekárenské výrobky. „Zvýšení se pohybuje v rozpětí mezi deseti a dvaceti procenty,“ řekla mluvčí obchodní sítě Tesco Jana Matoušková.
Ve velkoprodejně v Praze-Letňanech prodávala firma ještě před týdnem obyčejný rohlík za 1,50 koruny. V malých pražských obchodech stály rohlíky v průměru o 30 haléřů více. V obchodech Delvita se zvýšily ceny pečiva o deset procent a například rohlík tam nyní stojí 1,60 koruny. Na začátku června však může pečivo podle zástupců firmy podražit o dalších deset procent. Pekárny tak reagují na rychle rostoucí náklady, zejména na vyšší ceny energií. Někteří pekaři se ale domnívají, že řetězce chtějí na jejich nesnázích vydělat a prodejní ceny zvyšují příliš.