Autíčko je pěkná, ale dost drahá hračka
Módní vlna designů ve stylu retro vládne Evropě. Vedle hlavního představitele, nového VW Brouka, se letos objevilo staronové auto z dílny Citroënu. Jde o model C 3, který navázal na slavnou „kachnu“, která pod označením 2 CV brázdila Francii v šedesátých a sedmdesátých letech. Na rozdíl od nového Brouka se ale cétrojka od předlohy dost liší. Má podobnou vysokou masku chladiče, zakulacenou kabinu, ale zbytek už je moderní Citroën třetího tisíciletí. Směs vzpomínek a novinek je přitom překvapivě povedená. Autíčko dokonce před dvěma týdny dostalo v Itálii titul „Nejkrásnější auto světa“ ve své kategorii sedanů nižší třídy.
C 3 se prodává jen v pětidveřové verzi s pěti motorovými variacemi, nejlevnější z nich vyjde v základu na 383 900 korun.
Jak se v Citroënu C 3 jezdí? Týdeník EURO vyzkoušel benzinovou variantu 1.6, která se v základu prodává za 494 900 korun. Posezení na předních sedačkách bylo příjemné, je před nimi dost místa pro nohy, ruce podpírají loketní opěrky. Horší je to vzadu, tady je znát, že se C 3 řadí mezi malé vozy. Není divu, je o zhruba o deset centimetrů kratší než fabie. Auto má ale překvapivě dost velký kufr o objemu 305 litrů. Interiér je pohledný, nechybí v něm tradiční citroenářský futurismus. Rychlost ukazují digitální číslice na displeji, další hodnoty zprostředkovávají svítící diody. Jen otáčkoměr má klasickou ručičku. V kabině je množství odkládacích přihrádek, vše směřuje k praktičnosti.
Jízda s C 3 je příjemná a kultivovaná, jde ale o dost vysoké auto, což se vylučuje s razantním projížděním zatáček. Ostatně motor 1.6 ani žádné závodění neumožňuje, je totiž na svých 110 koní dost líný a musí se hodně točit. Jeho předností je naopak úspornost, na průměrných sto kilometrů jízdy si nevezme více než sedm litrů benzinu.
Na závěr ještě k výbavě, ta je dost bohatá. Patří k ní kromě jiného programovatelná zvuková signalizace překročení rychlosti, stavitelný volant v obou směrech - výškově a hloubkově, imobilizér či centrální zamykání. Citroën C 3 je hezká a praktická hračka, ale v zemi, kde malá auta plní úlohu rodinných vozidel, bude mít těžký život. Vždyť za půl milionu korun je už slušně vybavená octavia.
Citroën C 3 1.6i
(testovaná verze)
Motor zážehový čtyřválec
Zdvihový objem 1587 cm3
Nejvyšší výkon 80 kW
Převodovka manuál, 5 stupňů
Nejvyšší rychlost 192 km/h.
Průměrná spotřeba 6,5 l/100 km
Cena 494 900 Kč