Ropná společnost Shell oznámila, že v Německu vybuduje do konce tohoto roku u padesáti čerpacích stanic rovněž nabíjecí stojany, u kterých bude možné dobít baterie za šest až osm minut, aby auto ujelo sto kilometrů. Jedná se o prvního provozovatele benzínových stanic v Německu, který ve větším měřítku investuje do infrastruktury pro elektromobily.
Přechod zákazníků od automobilů se spalovacími motory na elektrické stále naráží na nedostatečnou infrastrukturu pro nabíjení elektromobilů. Nyní na tento segment trhu vstupuje i tradiční producent pohonných hmot, firma Shell. Britsko-nizozemský gigant oznámil, že v Německu u svých 50 poboček do konce roku vybuduje stovku nabíjecích stanic pro elektrická vozidla.
Nabití vozu na sto kilometrů by mělo trvat šest až osm minut v případě, že budou obsazená obě místa. Pokud bude druhé volné, dobíjení se zkrátí na polovinu. Čerpací stanice firmy Shell se stanou prvními, které budou tuto službu svým zákazníkům nabízet ve větším měřítku. Postupně mají být takto vybavovány i další pumpy Shellu, jen v Německu jich jsou dvě tisícovky.
Zatím provozovatelé čerpacích stanic s investicemi do dobíjecích stanic pro elektromobily váhají, protože nabíjení trvá okolo třiceti minut, což nevyhovuje konceptu čerpacích stanic, kde se zákazníci točí v několikaminutových intervalech, uvedla agentura DPA. V Německu je už 17 400 nabíjecích stanic, většina z nich je ale koncentrována ve velkých městech.
Láká vás koupě elektromobilu?
I proto se zatím vzdaluje plán německé vlády, která chtěla, aby v roce 2020 po německých silnicích jezdilo na milion elektromobilů. Ke konci loňského roku to bylo 83 tisíc plně elektrických vozů a 341 tisíc aut s hybridním pohonem. V Německu bylo ke konci roku 2018 registrováno 47,1 milionu osobních vozů. To znamená, že podíl elektromobilů a hybridů je stále pod jedním procentem.
Shell spolupracuje na budování infrastruktury s německou energetickou firmou EnBW. Zkušenosti s budováním dobíjecích stanic už má z Velké Británie, Nizozemska a Číny.
Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů
Dále čtěte:
Více než opice, ale méně než člověk. Tak vnímají řidiči aut cyklisty, zjistili vědci
Špatné vyhlídky paliva budoucnosti: vodík se prosazuje pomalu, technologie je drahá
Turecký národní vůz: prvním „erdoautem“ má být elektrické SUV
Harley i Porsche: pět nejočekávanějších elektrovozidel
Trable s velkými bateriemi. Česko se snaží blokovat úložiště